Polacy najchętniej słuchają radia w domu. Coraz więcej badanych słuchaczy deklaruje, że słucha radia w pracy lub w samochodzie - wynika z raportu portali Wirtualnemedia.pl.
W okresie od marca do maja 2013 roku 48,59 proc. słuchaczy zadeklarowało, że słucha radia w domu. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział ten spadł o 0,61 proc. - wynika z raportu Radio Track Millward Brown przygotowanego na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Polscy słuchacze w analizowanym okresie chętnie też słuchali radia w pracy (wzrost z 26,96 proc. do 28,32 proc. udziału) oraz w samochodzie (z 18,54 proc. do 18,62 proc. udziału).
W badanym okresie 10,80 proc. osób zadeklarowało słuchanie najpopularniejszej stacji radiowej w Polsce czyli RMF FM w domu. W miejscu pracy udział ten wyniósł 9,15 proc., a w samochodzie - 5,79 proc.
- Osoby aktywne zawodowo coraz chętniej korzystają z radia, jako źródła informacji oraz muzyki. Coraz więcej spośród osób słuchających radia deklaruje, że słucha radia w pracy lub w samochodzie. W ciągu ostatnich pięciu lat procent osób słuchających radia w pracy wzrósł z 23,5 proc. do 28,3 proc., natomiast w samochodzie - z 16,5 proc. do 18,6 proc. - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl rzecznik KBR Monika Polewska.
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.