W I kwartale br. polskie dzienniki cennikowo zarobiły z reklam 7,3 proc. mniej niż rok wcześniej. Największe spadki zanotowały „Dziennik Gazeta Prawna”, „Fakt” i „GW”.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że od stycznia do marca br. wpływy reklamowe gazet - cennikowe, bez autopromocji - wyniosły 458,1 mln zł, czyli 7,3 proc. mniej niż przed rokiem. Licząc z autopromocją, ten spadek jest minimalnie mniejszy. Natomiast nakłady na autopromocję wzrosły o 9,2 proc.
>>> Sprzedaż dzienników: „Gazeta Wyborcza” najmniej w historii
W czołówce zdecydowanie najbardziej w skali roku spadły przychody reklamowe „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - o 35,3 proc. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił 19,4 proc. mniej, „Gazeta Wyborcza” - 9,4 proc. mniej, a „Rzeczpospolita” (Presspublica) - o 5,8 proc. mniej.
>>> Dzienniki regionalne tracą czytelników, najbardziej „Głos Dziennik Pomorza”
Za to wpływy reklamowe „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) wzrosły o 12,8 proc., „Polski” (Polskapresse) - o 8 proc., a „Super Expressu” (Murator) - o 7,5 proc. Jeszcze większe wzrosty zanotowały bezpłatne „Metro” (Agora) i „Echo Miasta” (Polskapresse) - odpowiednio 18,6 i 25,4 proc., oraz regionalna „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) - 27,1 proc.
Zobacz tabelę