Internet 2017-12-27
1

Facebook podpisał umowę z Universal Music, nowe możliwości dla użytkowników

Facebook i koncern muzyczny Universal Music podpisali wieloletnią umowę licencyjną, na mocy której użytkownicy serwisu Marka Zuckerberga będą mogli wykorzystywać w publikowanych przez siebie treściach utwory, do których prawa ma UM.

Strony nie zdradzają szczegółów podpisanego porozumienia. Umową objęci są użytkownicy Facebooka, Instagrama i Oculusa (moduł do wirtualnej rzeczywistości). W przyszłości dołączą do nich korzystający z Messengera.

- Tworzymy dynamiczny nowy model współpracy wytwórni muzycznych i platform społecznościowych - komentuje Tamara Hrivnak, szefowa działu do spraw rozwoju przemysłu muzycznego w Facebooku.

Dzięki porozumieniu, Facebook będzie mógł skutecznej rywalizować z YouTube. Należący do Google serwis zawarł z Uniwersal Music podobne porozumienie kilka dni temu.

W sierpniu tego roku Facebook uruchomił platformę Watch z własnymi treściami wideo, produkowanymi przez zewnętrznych wydawców i producentów. Według zapowiedzi przedstawicieli serwisu, tylko do końca przyszłego roku na produkcję treści w sekcji Watch zostanie wydane miliard dolarów.

W III kwartale 2017 roku Facebook zanotował przychody w wysokości ponad 10,3 mld dol., a zysk netto skoczył do 4,7 mld. Liczba użytkowników odwiedzających serwis co miesiąc przekracza obecnie 2 mld.

Autor: jd

Więcej informacji: Universal Music, Facebook

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas