W sierpniu spadła sprzedaż wszystkich największych gazet regionalnych - zmiana na pozycji lidera. Łączna sprzedaż tytułów pod marką 'Polska' wyniosła 324 tys. egz. - najwyższą osiągnęła 'Polska Dziennik Zachodni' - 80 505 egz., a najmniejszą 'Polska Olsztyn' - 640 egz. Raport portalu Wirtualnemedia.pl
Zmiana lidera na rynku gazet regionalnych. Pozycję numeru jeden stracił "Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse), którego sprzedaż ogółem wyniosła w sierpniu b.r. 80 505 egz. (spadek o 12 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2007 r.) - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na pierwsze miejsce awansowała gazeta "Gazeta Pomorska" (Gazeta
Pomorska Media) - 81 700 egz. (rok wcześniej 85 478 egz.) a na
trzecim uplasował się "Express Ilustowany" (Polskapresse) - 52 962
egz.
Łączna sprzedaż gazet pod marką 'Polska' (plus "Kurier Lubelski"
- na rynku od 15. października 2007) wyniosła w sierpniu 324 tys.
egzemplarzy (dane
o sprzedaży GW - więcej) - najwyższą sprzedaż osiągnęła 'Polska
Dziennik Zachodni' - 80 505 egz., a najmniejszą 'Polska Olsztyn' -
640 egz. Miesiąc wcześniej osiemnaście tytułów wchodzących w skład
projektu"Polska" miało średnią sprzedaż na poziomie 305 tys. egz.
(w czerwcu 327 tys. egz, w maju 378 tys. egz., w kwietniu - 335
tys. egz.,w marcu - 333 tys. egz., w lutym - 348 tys. egz., w
styczniu 2008 - 321 tys. egz., w grudniu 2007 - 359 tys. egz., w
listopadzie 2007 - 399 tys. egz.).
Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to wzrosła sprzedaż
większości dzienników regionalnych.