W minionym tygodniu na pozycji lidera oglądalności w rynku telewizyjnym umocniła się TVP1. Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej pierwsze miejsce utrzymał Polsat. Szczegóły w tradycyjnym podsumowaniu tygodnia.
Udział liderującej TVP1 w okresie od 11 do 17 marca 2013 roku wzrósł o 1,25 pkt. proc. do 15,43 proc. - wynika z danych w Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu utrzymał się Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 1,30 pkt. proc. do 12,80 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium znalazła się TVN, której wynik zmalał o 0,67 pkt. proc. do poziomu 12,76 proc. Natomiast czwarte miejsce należało do TVP2 (10,95 proc., w dół o 0,39 pkt. proc.).
Wysokimi tygodniowymi udziałami pochwalić się mogą zajmujące odpowiednio piąte, szóste oraz dziesiąte miejsce informacyjne stacje takie jak: TVP Info (3,56 proc.; wzrost o 0,66 pkt. proc.), TVN24 (3,11 proc.; do góry o 0,39 pkt. proc.) oraz Polsat News (1,28 proc.; + o 0,32 pkt. proc.).
Zobacz tabelę
W grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycji lidera utrzymał się Polsat, który stracił tutaj 1,78 pkt. proc. do 14,53 proc. udziału. Drugie miejsce zajęła TVN, po spadku udziału o 0,39 pkt. proc. do 14,42 proc. Na ostatniej lokacie podium uplasowała się TVP1 (wzrost o 1,62 pkt. proc. do poziomu 12,04 proc.).
Największą popularnością w zeszłym tygodniu (7,28 mln widzów) cieszył się wyemitowany przez TVP2 serial „M jak miłość”. Rekordowym audytorium (6,83 mln widzów) pochwalić się może również specjalne wydanie „Wiadomości” TVP1, relacjonujące wybór nowego papieża (więcej na ten temat).
15 najlepiej oglądanych programów w dniach 11.03.2012 - 17.03.2013 – grupa 4+
Zobacz tabelę
15 najlepiej oglądanych programów w dniach 11.03.2012 - 17.03.2013 – grupa 16-49