Wpływy reklamowe dzienników w lutym 2009 roku spadły o 15 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok temu. Najwięcej stracił 'Dziennik', najmniejszy spadek odnotował "Fakt" a liderem pozostała "Gazeta Wyborcza".
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zmniejszyła w lutym 2009 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 65,96 mln zł, czyli o 15 mln zł wobec analogicznego okresu 2008 - wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu utrzymał się dziennik "Polska" (Polskapresse), który zanotował przychody reklamowe na poziomie 23,4 mln zł (spadek o 3,1 mln zł). Trzecie miejsce przypadło dla "Faktu" (Axel Springer Polska) - 13,38 mln zł (spadek o 0,6 mln zł).
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły 179,9 mln zł w
lutym 2009 r. wobec 211,8 mln zł w analogicznym okresie 2008 roku
(dane cennikowe, dane bez autopromocji).
Zobacz tabelę
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor