Serial obyczajowy „Dom nad rozlewiskiem” z Joanną Brodzik w roli głównej oglądało w Jedynce więcej widzów niż propozycje konkurencji, emitowana jesienią br. produkcja podniosła też widownię stacji. TVP planuje kontynuację serialu.
„Dom nad rozlewiskiem” emitowany był w niedziele o 20.20. 13-odcinkowy serial oglądało średnio 4,69 mln widzów, co dało Jedynce 27,07 proc. udziału w grupie 4+. Nieco niższy udział był w grupie komercyjnej (16-49), gdzie wyniósł 23,90 proc. – wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl.
W analogicznym okresie ubiegłego roku w paśmie „Domu…” Jedynka miała znaczniej mniej widzów, bo 2,87 mln, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 17,24 proc. i 13,62 proc.
W czasie nadawania serialu TVP 1 wygrała z konkurencją. Drugie miejsce w tym czasie zajął TVN ze średnim udziałem na poziomie 22,54 proc. – stacja ta co prawda wygrywała zwykle z Jedynką, gdy nadawała „Taniec z gwiazdami”, ale jej wyniki były znacznie gorsze, gdy potem w tym paśmie pokazywała filmy fabularne. Na trzecim miejscu uplasował się Polsat (14,05 proc.; gł. „Skazany na śmierć”, „Bestia” i „CSI: Kryminalne zagadki Miami”), a na czwartym - TVP 2 (13,37 proc.; gł. „Laskowik & Malicki Niedziela Wieczór” oraz filmy)
Z danych telemetrycznych wynika, że „Dom nad rozlewiskiem” oglądały głównie kobiety, widzowie powyżej 35. roku życia oraz mieszkańcy wsi.
Wpływy z reklam emitowanych przed i po odcinkach serialu wyniosły w sumie 17,7 mln zł (dane cennikowe bez rabatów).
Scenariusz „Domu nad rozlewiskiem” oparto na podstawie powieści Małgorzaty Kalicińskiej o takim samym tytule. TVP 1 planuje nakręcenie kolejnej serii produkcji, ale żadne szczegóły na ten temat nie są na razie znane.