Reklama 2009-09-01
0

Denizen oskarża WPP i JWT

Agencja reklamowa JWT i jej macierzysty holding WPP Group zostały pozwane do sądu przez firmę Denizen.

Pozew dotyczy opatentowanego pomysłu na mechanizm product placement, który JWT wykorzystała w kampanii promującej Bing - nową wyszukiwarkę internetową Microsoftu. Denizen, specjalizująca się w reklamie zintegrowanej z programami telewizyjnymi, oskarżyła JWT i WPP o kradzież tego patentu.

Firma twierdzi, że od 2002 roku prowadziła rozmowy z WPP o możliwej współpracy, obejmującej umowy z należącymi do holdingu agencjami. Pod koniec 2006 roku rozmowy te zostały zerwane, a według Denizen obie strony zawarły poufne porozumienie, dotyczące kwestii poruszanych w trakcie negocjacji. Firma zarzuca teraz, że WPP i JWT naruszyły warunki tego porozumienia poprzez kradzież pomysłu polegającego na wykorzystaniu treści i postaci z programu telewizyjnego w reklamie. W tym przypadku chodziło o nadawany na antenie stacji NBC serial 'The Philantropist'. W przygotowanych przez JWT reklamach promujących Bing, które emitowano tuż przed regularnymi przerwami reklamowymi, zagrali aktorzy z tego serialu, a spoty były kręcone na planie produkcji.

Denizon oskarżyła WPP i JWT o kradzież zastrzeżonych informacji, a także tajemnicy handlowej w celu stworzenia zintegrowanych reklam, wiedzy potrzebnej do uzyskania dostępu i praw do treści telewizyjnych oraz sposobów na nakręcenie spotów. Zdaniem firmy, straciła ona przez to potencjalnych klientów, wobec czego domaga się odszkodowania.

źródło: AdAge.com

Autor: km

Więcej informacji: Denizen, JWT, WPP

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas