Prasa 2009-01-29
0

Czarne prognozy dla prasy codziennej

Aż o 45,2 procenta w latach 2005 - 2012 zmniejszą się dochody z reklam amerykańskich gazet.

Już w 2008 roku dochody te spadły o 16,4 procenta, do poziomu 37,9 miliarda dolarów. Bieżący rok ma przynieść spadek o 15,9 procenta, a w latach 2010, 2011 i 2012 kolejno o 5,3, 3,6 i 2,5 procenta - prognozuje firma eMarketer.

W roku 2012 dochody z reklam prasy codziennej w USA mają wynieść 28,4 miliarda dolarów. To niewiele ponad połowa w porównaniu z najlepszym dla tego rynku rokiem 2005 (49,4 miliarda dolarów).

Ratunkiem na spadające wpływy z reklam miał dla prasy być internet. Tutaj jednak po kilku dobrych latach również przychodzi recesja. Analitycy eMarketera szacują, że w ubiegłym roku dochody amerykańskich gazet z reklam online zmniejszyły się o 0,4 procenta wobec roku 2007 (z 3,17 do 3,15 miliarda dolarów), a w roku 2009 spadną one o kolejne 4,7 procenta (do 3,01 miliarda dolarów).

źródło: Marketing Charts

Autor: km

Więcej informacji: prasa codzienna

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Strona Główna Newsletter