Cyfrowy Polsat może pozyskać brutto ok. 330 tys. abonentów usługi płatnej telewizji (DTH) w IV kwartale, wynika z wypowiedzi prezesa Dominika Libickiego.
"Historycznie w IV kwartale pozyskiwaliśmy ok. 40-45 proc. rocznego przyrostu abonentów brutto. Tak też może być w tym roku, jeśli rynek zachowa się tak jak zwykle" - powiedział wczoraj Libicki. Dodał, że Cyfrowy Polsat planuje powtórzyć strategię marketingową z ub. roku i pozyskiwać klientów raczej oferując niższe ceny, niż dodatkowe gadżety. Libicki ocenił, że w tej chwili spółka ma ok 3,55 mln abonentów.
W raporcie za III kwartał, Cyfrowy Polsat podał, że liczba abonentów usługi DTH na koniec tego okresu wzrosła o 228 tys. r/r do 3,506 mln. Liczba pozyskań brutto w ciągu dziewięciu miesięcy wyniosła 337 tys.
Prezes dodał, że wskaźnik odpływu abonentów 12-miesięczny CHURN jest pod kontrolą i wyniósł 9,4 proc. na koniec września 2011 roku.
Wskaźnik średni miesięczny przychód na abonenta ARPU pakietu familijnego w III kw. 2011 roku wyniósł 44,7 zł, w tym 0,8 zł z tytułu usługi pay-per-view (walka Adamek-Kliczko). Wskaźnik ARPU pakietu mini w III kw. 2011 roku wyniósł 13,8 zł, w tym 0,2 zł z tytułu usłgi PPV (walka Adamek-Kliczko).
Prezes powiedział też, że usługa PPV wrześniowej walki Adamek-Kliczko przyciągnęła ok. 200 tys. widzów.
Liczba usługi telefonii komórkowej (MVNO) wzrosła w III kw. o 77 tys. (wobec stanu sprzed roku) do 136 tys. a liczba klientów usługi dostępu internetu o 39 tys. do 54 tys.
Narastająco w I-III kw. 2011 roku spółka miała 83,89 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 221,52 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1646,70 mln zł wobec 1105,83 mln zł.