Najnowsze badania rynku wskazują, że odbiorniki telewizyjne podłączone do sieci zyskują coraz większą popularność.
Firma DisplaySearch opublikowała raport „Quarterly Smart TV Shipment and Forecast Report”. Z dokumentu wynika, że w pierwszym kwartale bieżącego roku telewizory wyposażone w internetowe funkcje stanowiły aż 27 procent wszystkich dostarczonych na rynek odbiorników. Większość tych urządzeń (prawie 20 procent całości) to tak zwane Smart TV. Wprowadzone przez DisplaySearch rozróżnienie pomiędzy Smart TV a zwyczajnymi telewizorami z łącznością z internetem polega na tym, że te pierwsze poza powszechnymi usługami, mają też dostęp do platform dedykowanych, takich jak Samsung Smart Hub albo Panasonic Viera Connect.
Zdecydowanym liderem jeśli chodzi o stosunek nowoczesnych odbiorników do tych działających wyłącznie offline wśród krajów uwzględnionych w raporcie DisplaySearch jest Japonia. Aż 46 procent sprzedawanych tam telewizorów posiada internetowe funkcje (36 procent to Smart TV). Pod względem ilości natomiast na szczycie plasują się Chiny. W pierwszym kwartale 2012 roku dostarczono tam prawie 3 miliony Smart TV.
DisplaySearch przewiduje, że w tym roku światowa sprzedaż odbiorników Smart TV wyniesie 88 milionów egzemplarzy. W 2013 roku ma to być już 105 milionów.