W sierpniu 2009 roku spadła sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich - najwięcej stracił 'Dziennik' i 'Parkiet', najmniej 'Przegląd Sportowy' i 'Fakt'. Jaka była sprzedaż debiutującego na rynku "Futbol News"? Szczegóły w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w sierpniu 2009r. wyniosła 454 133 egz., czyli o 7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 319 365 egz. Jest to wynik o 13 proc. słabszy niż w sierpniu 2008 roku - to najgorszy wynik 'Gazety Wyborczej' w ostatnich latach.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 11 proc. do 183 836 egz.
Za podium znalazła się "Rzeczpospolita" (Presspublika), która zanotowała spadek o 16 proc. W sierpniu br. tytuł sprzedawał się w ilości 110 331 egz.
Na szóstym miejscu "Dziennik" (do 15 sierpnia wydawcą Axel Springer Polska, od 17 sierpnia Infor Biznes) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 68 928 egz. (spadek o 21 proc.).
Zobacz tabelęW sierpniu br. w porównaniu z lipcem wzrost sprzedaży odnotowały "Gazeta Wyborcza" i "Gazeta Prawna".
Zobacz tabelę*
sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -
taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie
przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne
razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w
ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30%
ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży
egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez
wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w
samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w
zamian za towary lub usługi.