W lipcu 2009 roku spadła sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich - najwięcej stracił 'Dziennik' i 'Parkiet', najmniej 'Super Express' i 'Fakt'. Szczegóły w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w lipcu 2009r. wyniosła 465 848 egz., czyli o 5 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 315 733 egz. Jest to wynik o 14 proc. słabszy niż w lipcu 2008 roku - to najgorszy wynik 'Gazety Wyborczej' w ostatnich latach.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 4 proc. do 190 313 egz.
Za podium znalazła się "Rzeczpospolita" (Presspublika), która zanotowała spadek o 16 proc. W lipcu br. tytuł sprzedawał się w ilości 110 715 egz.
Na piątym miejscu "Dziennik" (Axel Springer
Polska) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 72 768 egz. (spadek o
18 proc.).
W lipcu br. w porównaniu z czerwcem wzrost sprzedaży odnotowały
"Fakt", "Przegląd Sportowy" i "Super
Express".
*
sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -
taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie
przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne
razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w
ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30%
ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży
egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez
wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w
samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w
zamian za towary lub usługi.