Internet 2009-01-05
0

comScore: 3-procentowy spadek sprzedaży online

25,5 miliarda dolarów wydali Amerykanie na zakupy w sieci między 1 listopada a 23 grudnia 2008 roku.

To o 3 procent mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku 2007, kiedy wydatki te sięgnęły 26,3 miliarda dolarów - wynika z danych firmy badawczej comScore.

To pierwszy spadek sprzedaży od 2001 roku, kiedy firma zaczęła monitorować amerykański rynek e-commerce. Wpływ na to miał w dużej mierze kryzys finansowy oraz o pięć dni zakupowych mniej między Świętem Dziękczynienia a Bożym Narodzeniem.

Z kolei między 1 a 24 grudnia najczęściej odwiedzanym serwisem na tym rynku był portal aukcyjny eBay z liczbą 85,4 miliona unikalnych odwiedzających. Następne w kolejności były strony: Amazon (76,2 miliona unikalnych odwiedzających), Wal-Mart (51,5 mln), Target Corporation (46,8 mln), Apple (35 mln), Best Buy (25,6 mln), Hewlett Packard (19,4 mln), JCPenney (18,9 mln), Sears.com (18,4 mln), Toysrus (18,1 mln), Overstock.com (16 mln), Macy's (15,9 mln), Circuit City (15,5 mln), AmericanGreetings Property (14,7 mln) oraz Dell (14,3 mln).

źródło: comScore

Autor: km

Więcej informacji: comScore, sprzedaż online

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Strona Główna Newsletter