Szefowie CBS poinformowali, że na trzy tygodnie przed transmisją rozgrywek finału tegorocznego Super Bowl wyprzedano 90 proc. czasu reklamowego przy tych relacjach. Średnia cena za 30-sek. spot wyniosła 5,2 mln dolarów.
Na czwartkowej konferencji prasowej Jo Ann Ross, szefowa działu informacji o przychodach z reklamy w CBS, podała, że reklamy przy tegorocznym Super Bowl cieszą się największym zainteresowaniem wśród firm z branży motoryzacyjnej, sprzedawców piwa / napojów, studiów filmowych i firm technologicznych. Nadawca sprzedał ok. 90 proc. czasu reklamowego przeznaczonego na emisję spotów przy turnieju.
Firma nie podaje ceny za spot. Jak podają zagraniczne serwisy, 30-sek. spot kosztuje podobnie jak przed rokiem, ok. 5,2 mln dolarów.
Oprócz telewizji CBS teleturniej transmitować będzie również - 3 lutego br. - platforma cyfrowa OTT CBS All Access.
W zeszłym roku NBC zarobiło na reklamach przy Super Bowl 414 mln dolarów (wg Kantar Media).
Największymi reklamodawcami w ub.r. byli: Anheuser-Busch InBev i Fiat Chrysler Automotive (wykupili po 4 minuty reklam) , Toyota Motor pokazała spoty, które łącznie trwały trzy minuty, a Amazon - dwie minuty.
W tym roku z reklamami przy Super Bowl pojawią się m.in. AB InBev, który ma promować pięć różnych marek piwa przez 5,5 minuty, PepsiCo – ze spotami marek Doritos, Pepsi i Bubly, Bumble, Audi. Specjalne muzyczne show szykuje też marka Skittles (Mars).
Gwiazdami tegorocznego finału Super Bowl mają być Maroon 5 i Travis Scott.
Ubiegłoroczne transmisje rozgrywek w telewizji NBC obejrzało ponad 103,4 mln osób, co było wynikiem najgorszym od 2009 roku.