Grupa Canal+ poinformowała o zawarciu umowy z Renault. Dzięki niej samochody wyposażone w system OpenR Link we Francji, Szwajcarii i Polsce, będą mieć preinstalowaną aplikację My Canal lub Canal+ online. Od 4 października można pobrać aplikację na wcześniej zakupionych kompatybilnych samochodach Renault.
Abonenci lub subskrybenci Canal+ będą mogli oglądać w samochodach marki Renault kanały telewizyjne, filmy, seriale, programy dokumentalne czy transmisje sportowe. Przy tych ostatnich ma działać też tryb eksperta z dodatkowymi statystykami, analizami i najciekawszymi fragmentami. Aby podróż była całkowicie bezpieczna, aplikacja będzie działać jedynie podczas postoju.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/images/2013/imagesnew/canalplus-renault-b-102024-66ff1075b7f5f.png)
Jakie usługi działają na OpenR Link?
Dzięki systemowi OpenR Link na ekranie znajdującym się niedaleko kierowcy można korzystać z usługi Google (w tym Google Maps czy asystenta głosowego), Spotify, Amazon Music. Możliwe jest też połączenie urządzenia ze smartfonem. System współpracuje zarówno z telefonami z Androidem, jak i iOS (iPhone).
Zobacz także: Canal+ z własnym przyciskiem na pilocie jednego z telewizorów
- Renault zapewnia użytkownikom swoich modeli jeszcze więcej rozrywki dzięki unikalnym materiałom audiowizualnym dostarczanym przez liderów rynku muzyki, podróży czy kina, czego przykładem jest współpraca z Canal+. Przyjemność z jazdy Renault – za każdym razem - powiedział Arnaud Belloni, dyrektor ds. globalnego marketingu marki w Renault.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/images/2013/imagesnew/canalplus-renault-c-102024-66ff10b208bf9.png)
- Nowa współpraca wpisuje się w strategię innowacji i inwestycji Grupy Canal+, której aplikacje są już dostępne na smartfonach, telewizorach smart TV, komputerach i konsolach do gier w ponad 40 krajach i terytoriach, a teraz pojawią się również w kompatybilnych samochodach Renault we Francji, w Polsce i w Szwajcarii - stwierdził Philippe Schwerer, dyrektor ds. współpracy branżowej i pozyskiwania nowych klientów w Grupie Canal+.
Odwiedzający Międzynarodowy Salon Samochodowy 2024 w Paryżu (14–20 października) będą mogli wypróbować aplikację Canal+ we wszystkich samochodach wyposażonych w system openR link, od Captura po Rafale. Aby wypromować tę współpracę i dostęp materiałów wideo Canal+ w samochodach Renault, Factory, agencja kreatywna Canal+ Brand Solutions, wyprodukowała dwa spoty reklamowe pod hasłem „waiting is the new cool”, w których wystąpiło Renault 5 E-Tech 100% electric. Reklamy są emitowane we Francji na wszystkich kanałach Grupy Canal+, a także w aplikacjach Canal+ i Max od 4 października.
Canal+ online jest dostępny na urządzeniach mobilnych (Android w wersji 5.0 lub nowszej, aplikacja nie działa w najnowszych smartfonach marki Huawei, z powodu zakończenia wsparcia i braku certyfikacji dla tych urządzeń ze strony Google, iOS od wersji 13), komputerach z systemem Windows 10 lub nowszym, Mac OS X zaktualizowanym do najnowszej wersji.
Zobacz także: Współpraca Canal+ i twórców nowego systemu operacyjnego
Z usługi skorzystamy także telewizorach z systemem Android TV/Google TV (m.in. Sony, Xiaomi, TCL, Philips), LG z systemem WebOS (4.0 lub nowsze), Samsung (od roku 2018 do 2023 z Tizen 4.0 lub nowszym, urządzenia z 2024 roku nie są wspierane z powodu braku porozumienia), Philips (z systemem Titan OS od 2024 roku). Z Canal+ online można też korzystać na odtwarzaczach/przystawkach z Android TV lub Google TV (np. MiBox, Chromecast z Google TV), Apple TV 4, Fire TV i za pośrednictwem narzędzi Chromecast i AirPlay. Platforma działa też na projektorach The Freestyle i The Freestyle 2.