Prasa 2009-04-28
0

Burda skarży się na G+J za skopiowanie koncepcji jej miesięcznika

Burda Publishing Group wniosła skargę do Sądu Koleżeńskiego Izby Wydawców Prasy na wydawnictwo G+J Polska. Burda twierdzi, że G+J w swoim nowym tytule kulinarnym "Mój Przepis" skopiowało koncepcję wydawanego przez nią miesięcznika "Przyślij Przepis".

- W ramach skargi zostało podniesione, iż wydawnictwo Gruner + Jahr Polska naruszyło Kodeks Dobrych Praktyk Wydawców Prasy poprzez wprowadzenie na rynek czasopisma "Mój Przepis", które w sposób niedopuszczalny, przekraczając granice dozwolonej inspiracji koncepcją biznesową, naśladuje miesięcznik kulinarny "Przyślij Przepis", wydawany przez Burdę - napisano w komunikacie Burdy przesłanym do portalu Wirtualnemedia.pl. Wydawnictwo to poinformowało również, że "rozważa podjęcie wszelkich innych działań koniecznych do ochrony swoich praw".

Zerowy numer "Mojego Przepisu" ukazał się na rynku 6 kwietnia br. jako wydanie specjalne miesięcznika "Moje Gotowanie" oraz dodatek do pism "Naj" i "Claudia". Tytuł ten składa się wyłącznie z przepisów nadsyłanych przez czytelników, podobnie jak "Przyślij Przepis". Oba pisma mają też taką samą strukturę - najpierw publikowane są przepisy wraz ze zdjęciami nadsyłających, potem porady czytelników i indeks potraw, a na ostatniej stronie przed okładką drukowany jest kupon zgłoszeniowy. Oba miesięczniki mają też prawie identyczny format, różnią się natomiast objętością ("Mój Przepis" ma 52 strony, a "Przyślij Przepis" - 68 stron) i ceną ("Mój Przepis" jako samodzielny tytuł, który wprowadzony zostanie do sprzedaży 21 maja br., kosztować będzie 0,79 zł, zaś cena "Przyślij Przepis" to 0,99 zł).

mojprzepis

"Przyślij Przepis" to tytuł, który w ubiegłym roku aż pięć razy miał zwiększany swój nakład. W styczniu br. jego nakład wynosił prawie 1,5 mln egz. przy sprzedaży ogółem na poziomie 1 163 090 egz. Dla porównania w styczniu 2008 roku było to odpowiednio 800 tys. egz. i 529 093 egz.

przesljprzepis

Wczoraj nie udało nam się dowiedzieć, jak do skargi Burdy odnosi się G+J Polska. Magda Bulera, PR manager tego wydawnictwa była dla nas nieuchwytna.

Autor: pp

Więcej informacji: Burda, Burda Publishing Group, G+J

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas