Szósty i zarazem ostatni sezon amerykańskiego serialu “Lost: Zagubieni” śledziło na antenie kanału AXN średnio 107 tys. widzów – wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Najpopularniejszy był ostatni, dwugodzinny odcinek serii, który w zeszłą niedzielę zgromadził przed ekranami 151 tys. osób. Udział w rynku całego sezonu, którą nadawano w niedziele o 22.00, wyniósł 0,91 proc. w grupie 4+ i 1,14 proc. w komercyjnej 16-49.
Szósta seria była dopiero czwartym najchętniej oglądanym sezonem “Losta” w AXN. Najwięcej widzów śledziło drugi sezon produkcji, wyemitowany w 2006 roku po popularyzacji serialu na antenie TVP 1 – w niedziele o 20.00 oglądało go średnio 160 tys. widzów przy udziale wynoszącym odpowiednio 1,02 proc. i 1,45 proc. Dla porównania, pierwsza edycja serialu, pokazana w AXN w 2005 roku, czyli przed premierą “Zagubionych” w Jedynce, miała zaledwie 27 tys. widzów i 0,18 proc. udziału (pokazywano ją w soboty o 20.20).
Wpływy z reklam wyemitowanych przy 18 odcinkach ostatniej serii “Lost” (łącznie z epizodami specjalnymi) wyniosły 1,9 mln zł (dane cennikowe netto bez rabatów). Dane telemetryczne pokazują, że serial oglądali najchętniej widzowie w wieku 16-19 lat, 35-44 lata oraz 55-59 lat, mieszkańcy średnich i największych miast oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym.
Widownia szóstej serii “Lost: Zagubieni”
Zobacz tabelę
Oglądalność kolejnych sezonów serialu
Profil widza “Lost: Zagubionych”