Allegro wprowadza nowy format sklepów dla dużych marek obecnych na platformie. Pierwszą firmą korzystającą z tego rozwiązania jest Inglot.
W komunikacie Allegro opisano, że każdy nowy sklep będzie indywidualnie projektowany przez mającą korzystać z niego firmę w modelu self-service, tak żeby odzwierciedlał charakter i estetykę tej marki. Będzie ona mogła m.in. dostosować wygląd, układ i treści oraz zaprezentować asortyment produktów (w tym nowości, bestsellery i limitowane edycje).
Nowy format jest skierowany do firm które chcą w unikalny sposób prezentować swoją ofertę. Ma pozwolić klientom zanurzyć się w świecie danej marki, poznać jej historię, wartości oraz pełną gamę produktów.
CZYTAJ TEŻ: Allegro odpowiada na "jedynkę" Temu. “Nasz koszyk zakupowy jest dwa razy większy”
– Chcemy, aby kupujący czerpali inspiracje zakupowe bezpośrednio od swoich ulubionych marek. Nowy koncept „sklepu marki” zapewnia dostęp do pełnej oferty producenta, ułatwia odnalezienie aktualnych nowości i bestsellerów, a także buduje zaufanie w procesie zakupowym. Dzięki nowemu rozwiązaniu kupujący będą mogli też w naturalny sposób przechodzić od inspiracji do decyzji zakupowej – co jest kluczowe z punktu widzenia komfortu i satysfakcji – opisuje Dagmara Gołek, group category manager CEE w Allegro.
– Nowy format prezentacji oferty w ramach Allegro to pierwsze z narzędzi, które planujemy udostępnić markom w nadchodzących miesiącach, by wspólnie jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby kupujących – dodaje.
Pierwszą firmą korzystającą z nowego formatu sklepu jest producent kosmetyków Inglot. – Dzięki „sklepowi marki” na Allegro zyskaliśmy możliwość prowadzenia spójnej, bardziej angażującej komunikacji z klientami Inglot. Wdrożenie tego narzędzia zbiegło się w czasie z odświeżeniem naszej identyfikacji wizualnej oraz nowym podejściem do prezentacji marki w pozostałych kanałach sprzedaży. Dzięki temu możemy w jeszcze większym stopniu eksponować niektóre z naszych kluczowych wartości – funkcjonalne piękno oraz szeroką gamę kolorystyczną – wylicza.
– W przypadku „sklepu marki” na Allegro pojęcie funkcjonalnego piękna, które wiąże się z jakością naszych produktów, zostało poszerzone o wysoką jakość prezentacji asortymentu online. Z kolei rozbudowana gama kolorystyczna stała się bardziej dostępna i przejrzysta dzięki ulepszonej nawigacji – zaznacza.
CZYTAJ TEŻ: Allegro coraz bardziej reklamowe. Wzrost większy niż w e-sprzedaży
W czwartym kwartale 2024 roku grupa Allegro przy wzroście obrotów brutto o 9,6 proc. i wpływów o 2,3 proc. zarobiła na czysto 253 mln zł. W 2025 roku z posiadanej nadwyżki finansowej planuje m.in. przeznaczyć do 1,4 mld zł na skup swoich akcji.
W Polsce platformę Allegro w marcu br. odwiedziło 17,84 mln internautów, spędzając średnio po godzinie, 54 minuty i 44 sekundy (według badania Mediapanel).