Po weekendowej awarii maile od Allegro w dużej części dotarły już na Gmailowe skrzynki użytkowników serwisu. Natomiast nie ma szans, żeby zaległe powiadomienia otrzymali internauci korzystający z poczty Interii.
Problem z powiadomieniami o zakończonej aukcji, wyborze opcji dostawy przez kupującego czy wpłacie od niego występował na Allegro w sobotę i niedzielę. Takich wiadomości nie dostawali przede wszystkim posiadacze skrzynek na Gmailu i - również obsługiwanym mailowo przez Google - portalu Gazeta.pl (szczegóły całej sytuacji).
Przedstawiciele Allegro podkreślają, że ta sytuacja nie wzięła się awarii serwisu, tylko z wprowadzonej przez Google błędnej blokady, która odrzucała pocztę od Allegro, traktując ją jako niechcianą. - Skala zjawiska nie jest nam w tej chwili znana - mówi Joanna Wagner z działu komunikacji korporacyjnej Grupy Allegro.
Przy czym od niedzielnego późnego wieczora użytkownicy Allegro relacjonują, że zaległe powiadomienia z serwisu zaczęły docierać do ich skrzynek pocztowych na Gmailu. - Szybko zgłosiliśmy ten problem do Google’a, sytuacja została wyjaśniona i nie powinna już występować - deklaruje Joanna Wagner. Przedstawiciele Google Polska nie chcą komentować tej sprawy ani wyjaśnić, dlaczego portal zablokował swoim użytkownikom maile od Allegro.
W weekend powiadomień z Allegro nie dostali też niektórzy użytkownicy serwisu korzystający z poczty mailowej na Interii. W tym przypadku Allegro przyznaje, że komunikaty nie zostały wygenerowane wskutek błędu systemu. Usterkę już usunięto, ale zaległe powiadomienia nie zostaną już dostarczone. Nie ma bowiem możliwości ich ponownego wygenerowania.