Internet2015-05-04

Allegro i GG przed Grupą WP i Onetem z RASP w internecie mobilnym. Na stronach Gazeta.pl 30 proc. ruchu z mobile’u

W lutym br. strony i aplikacje Grupy Allegro - GG zanotowały 810,2 mln krajowych odsłon mobilnych, wyprzedzając pod tym względem Grupę Wirtualna Polska i Grupę Onet - RASP. W serwisach i aplikacjach Grupy Gazeta.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły już 30,6 proc. całego ruchu.

Liczba krajowych odsłon mobilnych stron i aplikacji Grupy Allegro - GG w skali roku potroiła się (z 287,1 mln w lutym ub.r.), co wynika m.in. z tego, że w połowie ub.r. do jej wyników zaczęto dołączać statystyki mobilnej wersji komunikatora GG. W lutym br. było to łącznie 810,2 mln krajowych odsłon mobilnych, podczas gdy Grupa Wirtualna Polska zanotowała ich 627,8 mln (wobec 377,9 mln łącznych odsłon Wirtualnej Polski i Grupy o2 rok wcześniej), a Grupa Onet - RASP - 551,4 mln (wobec 328,2 mln przed rokiem).

W serwisach i aplikacjach Grupy Gazeta.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły już 30,56 proc. całego ruchu (rok wcześniej było to 16,1 proc.), na Ulub.pl - 55,22 proc. (wobec 34,15 proc. w lutym ub.r., na Besty.pl - 32,16 proc., a na stronach Grupy Marquard Media - 38,11 proc.

Zobacz tabelę


Z kolei zdecydowanie najwięcej krajowych cookies mobilnych w lutym br. zostało wygenerowanych na stronach Grupy Onet - RASP (14,56 mln) i Grupy Wirtualna Polska (12,1 mln). Na kolejnych miejscach znalazły się Grupa Gazeta.pl (8,02 mln), Grupa Allegro - GG (7,28 mln) oraz Grupa Interia.pl (7,08 mln).

Zdecydowana większość wydawców zanotowała pod tym względem spadki w skali miesiąca - procentowo najwięcej (11,9 proc.) straciła Grupa Allegro - GG. Natomiast Bezuzyteczna.pl osiągnęła wzrost o 17,2 proc.


Wśród serwisów zdecydowanymi liderami w mobile’u są Onet.pl i WP.pl. Ten pierwszy w lutym br. zanotował 462,8 tys. krajowych odsłon mobilnych (wobec 279,3 mln rok wcześniej), a drugi - 335,8 mln (wobec 227,3 mln w lutym br.).

Na Ulub.pl krajowe odsłony mobilne stanowiły już 55,22 proc. całego ruchu, a na kilku innych - ponad 30 proc. I tak na Pudelek.pl ten udział wzrósł w skali roku z 23,24 do 36,67 proc., na Sport.pl - z 28,68 do 35,47 proc., a na Pomponik.pl - z 17,2 do 32,54 proc.

Zobacz tabelę


Wśród aplikacji liderem z ogromną przewagą jest mobilne GG (wchodzące w skład Grupy Allegro - GG), które notuje miesięcznie po kilkanaście razy więcej krajowych odsłon mobilnych niż zajmujące kolejne miejsca mobilne OpenFM (też Grupa Allegro - GG), Gazeta.pl Live (Grupa Gazeta.pl), aplikacja Czateria (Grupa Interia.pl) i aplikacja Pudelek.pl (Grupa Wirtualna Polska).

W lutym br. mobilne GG wygenerowało 693,9 mln krajowych odsłon mobilnych, czyli więcej niż Onet.pl i WP.pl. Było to 63,7 mln mniej niż w styczniu br. (rok wcześniej nie podawano jeszcze osobno ruchu mobilnego w aplikacjach.

Zobacz tabelę

Autor:Tomasz Wojtas

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE(0)DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStrona GłównaNewsletter