W styczniu br. Aflofarm cennikowo przeznaczył na reklamę (bez internetu) 20 proc. mniej niż rok wcześniej, ale pozostał zdecydowanie największym marketerem. Wydatki reklamowe ograniczyły też PTK Centertel, PTC i Unilever Polska, a zwiększyły - Procter & Gamble Polska i Metro Group.
Cennikowe wydatki reklamowe Aflofarmu (bez uwzględnienia internetu) w styczniu br. wyniosły 90,87 mln zł - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. To mniej więcej trzy razy więcej niż budżety kolejnych pod tym względem PTK Centertelu (operatora Orange) i Procter & Gamble Polska. Przy czym w skali roku wydatki Alfofarmu zmalały o 20,9 proc.
Podobny spadek cennikowego budżetu - wynoszący dokładnie 20,4 proc. - zanotował PTK Centertel. Jeszcze bardziej wydatki reklamowe ograniczyły Unilever Polska (o 30,2 proc.) oraz Polska Telefonia Cyfrowa (o 35,5 proc.). W przypadku PTC spadek może wynikać z tego, że na początku stycznia firma po zaledwie kilku dni wstrzymała kontrowersyjną kampanię Heyah nawiązującą do wizerunku Lenina (przeczytaj o tym więcej).
Z drugiej strony cennikowe wydatki reklamowe Procter & Gamble Polska wzrosły w skali roku o 14,3 proc. Natomiast budżet Metro Group (do której należą sieci hipermarketów Real, Media Markt i Saturn i sieć hurtowni Metro & Makro Cash and Carry) zwiększył się o 44,8 proc.
Ogółem cennikowe wydatki na reklamę w telewizji, radiu, prasie, kinach i na outdoorze wyniosły w styczniu 1,469 mld zł. To o 4,6 proc. więcej niż w styczniu ub.r.
Zobacz tabelę