W I kwartale br. sieci kablowej Vectra przybyło ponad 23 tys. abonentów. Najbardziej wzrosła liczba klientów telewizji cyfrowej operatora, a liczba jego użytkowników korzystających z internetu przekroczyła już pół miliona.
Sieć Vectra na koniec marca br. obsługiwała 931,9 tys. abonentów. To o 2,54 proc. więcej niż przed rokiem - wynika z danych udostępnionych Wirtualnemedia.pl przez spółkę. Wzrost był efektem przejęć mniejszych operatorów jak i rozwoju organicznego sieci.
Łączna liczba klientów usługi telewizyjnej operatora wyniosła 853,6 tys., z czego 630 tys. abonentów korzystało z telewizji cyfrowej, a to oznacza wzrost o 9,24 proc. Natomiast liczba użytkowników wyłącznie telewizji analogowej systematycznie maleje - w ciągu roku spadła ona o 15,37 proc. do poziomu 223,6 tys. abonentów.
Zobacz tabelęPo telewizji drugą najpopularniejszą usługą Vectry pozostaje internet. Z jego wersji stacjonarnej na koniec I kwartału ub.r. korzystało 513,4 tys. abonentów, czyli o 9,08 proc. więcej niż na koniec marca ub.r. Spadek sieć zanotowała jednak w segmencie internetu mobilnego - liczba jego klientów zmniejszyła się o 20,16 proc. Z usługi korzystało 23 tys. osób.
Wciąż wzrasta również liczba abonentów telefonii stacjonarnej operatora. Na koniec marca br. ta usługa miała 190 tys. klientów, co stanowi wzrost o 9,1 proc.