W II kwartale 2015 roku na całym świecie sprzedano 44,7 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.
Globalna sprzedaż tabletów w II kwartale 2015 roku spadła o 7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2014 (48 mln). Była też o 3,9 proc. niższa niż w I kwartale br.
Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo kolejnego spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 17,9 proc., z 13,3 mln do 10,9 mln sztuk), jak również udziału w rynku (z 27,7 proc. do 24,5 proc.).
Drugi w rankingu Samsung również zanotował spadek sprzedaży swoich tabletów (o 12 proc., z 8,6 mln do 7,6 mln sztuk) oraz rynkowego udziału (z 18 proc. do 17 proc.).
Łączny udział Apple i Samsunga zmalał z 45 proc. w pierwszych trzech miesiącach 2015 roku do 41 proc. w II kwartale.
Top 5 zestawienia uzupełniają firmy Lenovo, Huawei i LG.