Technologie2014-07-25

49,3 mln tabletów sprzedanych w II kw., Apple wciąż liderem, w górę Lenovo

W II kwartale 2014 roku na całym świecie sprzedano 49,3 miliona tabletów - wynika z danych firmy badawczej IDC.

Globalna sprzedaż tabletów w II kwartale 2014 roku wzrosła o 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 (44,4 mln), ale była niższa o 1,5 proc. niż w I kwartale br.

Pozycję lidera rynku utrzymało Apple, pomimo wyraźnego spadku sprzedaży iPadów w ujęciu rocznym (o 9,3 proc., z 14,6 mln do 13,3 mln sztuk), jak również udziału w rynku (z 33 proc. do 26,9 proc.).

Drugi w rankingu Samsung co prawda zanotował nieznaczny wzrost sprzedaży swoich tabletów (o 1,6 proc., z 8,4 mln do 8,5 mln sztuk), ale jego rynkowy udział zmalał z 18,8 proc. do 17,2 proc.

Na trzecią pozycję awansowało Lenovo, które dzięki blisko 65-proc. wzrostowi sprzedaży (z 1,5 mln do 2,4 mln sztuk) zdobyło 4,9 proc. udziału w rynku i zepchnęło z podium Asusa. Top 5 zestawienia zamyka Acer.

Zobacz tabelę

 

Autor:km

Więcej informacji:tablet, sprzedaż tabletów

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE(1)DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStrona GłównaNewsletter