Firma Sony rozpoczyna nową kampanię reklamową, której celem jest ukazanie jakości obrazu nowej linii telewizorów Bravia 4K HDR. Za jej realizację odpowiada agencja DDB Berlin.
Reklamę w technologii 4K nakręcił amerykański reżyser Andre Stringer we współpracy z agencją reklamową DDB Berlin. Film ukazuje opuszczony budynek kasyna w Rumunii ożywiony za pomocą 4 tysięcy balonów napełnionych różnobarwnym brokatem o łącznej wadze 1500 kilogramów.
Pierwsze ujęcia ukazują biały balon wlatujący do pustego budynku; później kasyno stopniowo wypełnia się kolejnymi balonami. W pewnej chwili balony pękają, zasypując puste kasyno chmurami kolorowego brokatu.
Poza telewizją kampania obejmie kina, serwisy oferujące filmy i programy na życzenie, media zewnętrzne oraz reklamy w punktach sprzedaży. Jej główne przesłanie - „Piękno w szczególe” - ma podkreślać kolory, kontrast i szczegółowość obrazu nowej linii telewizorów 4K HDR firmy Sony.
Autorem obrazów jest Fabian Oefner, fotograf specjalizujący się w zdjęciach o bardzo krótkich czasach naświetlania. Oefner podłączył do aparatu czujnik dźwięku, który uruchamiał migawkę z każdym pęknięciem balonu, umożliwiając uchwycenie niezwykle szczegółowych i poruszających obrazów.
- Filozofia naszej firmy polega na tym, aby zaspokajać ludzką ciekawość, czy to za pomocą naszych produktów, czy ich marketingu - mówi Shuhei Sugihara, dyrektor ds. komunikacji produktu i marki w Sony Europe. - Nasz nowy film reklamowy to kontynuacja tradycji reklam marki Bravia. Firma Sony zawsze wykorzystywała żywe kolory i piękno obrazu do ukazywania jakości swoich telewizorów. Były już piłeczki, króliczki, płatki kwiatów, a teraz są balony i brokat. Mamy nadzieję, że widzowie oglądający te piękne ujęcia naprawdę poczują zachwyt. Miliony drobin brokatu dobrze pokazują, że nasze telewizory 4K HDR wyróżniają się kolorystyką, kontrastem i ilością widocznych szczegółów.
Ważnym elementem reklam firmy Sony jest oprawa muzyczna. Z uwagi na charakter filmu postawiono tym razem na współpracę z Tomem Odellem, który stworzył nową wersję klasycznego hitu Cyndi Lauper „True Colors” (pod lekko zmodyfikowanym tytułem - „True Colours”). Za konsultację muzyczną oraz produkcję nagrania w technologii dźwięku o wysokiej rozdzielczości odpowiadał oddział Sony Music zajmujący się kwestią licencji. 30 września „True Colours” ukaże się jako singiel na wszystkich najważniejszych platformach cyfrowych.
Nakręcenie tego filmu wymagało całych tygodni przygotowań i ogromnego wysiłku ze strony naszych partnerów zajmujących się efektami specjalnymi i scenografią - komentuje Alice Bottaro, dyrektor kreatywna w agencji reklamowej DDB Berlin. - Brokat to materiał, z którym trudno się pracuje, tym bardziej, że chodziło nam o szczegółowe ukazanie jego błyszczących, kolorowych drobin. Mieliśmy także szczęście, że udało nam się znaleźć tak ciekawy plan zdjęciowy: dzięki temu widzowie mogą doświadczyć niezwykłej przemiany opuszczonego budynku w miejsce pełne życia i koloru.
Obraz wyświetlany na telewizorach 4K HDR Bravia firmy Sony składa się z ponad 8 mln pikseli i zawiera cztery razy więcej szczegółów niż obraz Full HD.