W październiku br. stacje telewizyjne cennikowo zarobiły z reklam 3,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Duże spadki wpływów reklamowych zanotowały Polsat i Viva Polska, a zdecydowane wzrosty - AXN, Disney Channel i Discovery Channel.
Dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w październiku TVN i TVP 2 osiągnęły minimalne wzrosty przychodów reklamowych w skali roku - wynoszące odpowiednio 0,7 i 1,6 proc. Za to TVP 1 zarobiła 5,7 proc. mniej niż przed rokiem, a Polsat - aż 19,5 proc. mniej.
>>> Polsat oszczędza, koszty programowe spadły o 16 mln zł
Wśród pozostałych kanałów, notujących zdecydowanie niższe wpływy reklamowe, Discovery Channel zarobił 57 proc. więcej niż w październiku ub.r., AXN - 40,4 proc. więcej, a Disney Channel - 36,1 proc. więcej. Natomiast przychody reklamowe Viva Polska spadły o 35,3 proc., a TVN 24 - o 9 proc.
>>> Bardzo słaby wynik TVP 2, TV Puls wyprzedziła TVP Info
Zobacz tabelę
Wśród firm najwięcej na reklamę we wszystkich mediach (oprócz internetu) cennikowo przeznaczył Aflofarm, którego budżet wzrósł w skali roku o 18 proc. Wydatki PTK Centertel (operatora Orange) były o 6,4 proc. większe niż przed rokiem, a Procter & Gamble DS Polska - o 11,9 proc. mniejsze.
>>> Polska reklama 5,3 proc. w dół przez cięcia w FMCG. Tylko internet i kina na plusie
Zobacz tabelę