Telewizja 2017-12-05
8

2,9 mln widzów „Dziewczyn ze Lwowa 2”. TVP1 zdecydowanym liderem rynku

Główne bohaterki serialu „Dziewczyny ze Lwowa” Główne bohaterki serialu „Dziewczyny ze Lwowa”

Drugi sezon „Dziewczyn ze Lwowa” oglądało średnio 2,91 mln osób, o 800 tys. widzów mniej niż premierowa odsłona produkcji emitowana jesienią 2015 roku. TVP1 w czasie emisji produkcji wygrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku. Wpływy z reklam wyniosły 7,79 mln zł.

Serial „Dziewczyny ze Lwowa 2” nadawany był w TVP1 w niedziele o godz. 20.15, w okresie od 3 września do 3 grudnia br. Jego średnia oglądalność wyniosła 2,91 mln widzów przy udziale w rynku telewizyjnym na poziomie 17,71 proc. w grupie 4+, 10,25 proc. w 16-49 i 13,87 proc. w 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię, wynoszącą 3,44 mln oglądających, zgromadził przedostatni odcinek serialu.

Dla porównania, pokazywaną jesienią 2015 roku w tym paśmie pierwszą edycję „Dziewczyn ze Lwowa” oglądało o 800 tys. widzów mniej. Serial śledziło wówczas średnio 3,71 mln osób, a udział TVP1 wynosił 21,41 proc. w 4+ oraz 13,45 proc. w 16-49.

Rok temu TVP1 w tym paśmie emitowała hitowy serial „Ranczo”, który oglądało 5,30 mln widzów (30,90 proc. udziału w 4+, 22,18 proc. w 16-49 i 26,79 proc. w 16-59).

TVP1 w paśmie nadawania „Dziewczyn ze Lwowa” nadal była zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajął Polsat, emitujący wówczas gł. „W rytmie serca” i „Kabaret na żywo”, którego udział wśród wszystkich widzów wyniósł 12,62 proc. Trzeci był TVN („MasterChef”; 12,58 proc. udziału), a najsłabiej wśród tzw. „wielkiej czwórki” wypadła TVP2 (gł. filmy fabularne, raz pokazano „The Voice of Poland”; 4,21 proc.).

W grupie wiekowej 16-49 Jedynka była trzecia w grupie 16-59 - druga.

Wpływy reklamowe z 13 odcinków drugiej edycji serialu wyniosły 7,79 mln zł, podczas gdy premierowa odsłona przyniosła z reklam 9,33 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

„Dziewczyny ze Lwowa” to serial obyczajowo-komediowy produkowany dla TVP1 przez Studio A, należące do ATM Grupy. Opowiada perypetie czterech młodych dziewczyn: Uljany (w tej roli Anna Gorajska), Poliny (Magdalena Wróbel), Olyi (Katarzyna Ucherska) i Swietłany (Anna Maria Buczek), które po stracie pracy we Lwowie przyjeżdżają do Warszawy w poszukiwaniu lepszego życia i nowych perspektyw dla siebie oraz bliskich, których zostawiły na Ukrainie.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w I półroczu br. udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 10,14 proc.

Autor: Michał Kurdupski

Więcej informacji: Dziewczyny ze Lwowa, TVP1

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (8) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas