Średnia oglądalność zakończonych w niedziele Letnich IgrzyskOlimpijskich w Pekinie na antenach TVP 1 i TVP 2 wyniosła 1,3 mlnwidzów przy udziale w rynku na poziomie 33,06 proc. TVP nareklamach wokół transmisji z imprezy zarobiła w sumie ponad 13 mlnzł.
Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research tegoroczneigrzyska cieszyły się mniejszą popularnością niż te cztery latatemu odbywające się w Atenach (oglądało je 2,2 mln widzów), alemiały lepszy średni udział w rynku (w 2004 roku wyniósł on 32,84proc.). Trzeba jednak dodać, że transmisje z Pekinu miały miejscegłównie w nocy i rano, a sportowe zmagania w stolicy Grecjiwidzowie mogli oglądać w dzień i wieczorami.
Największą widownię spośród wszystkich relacji z igrzysk nagłównych kanałach TVP miała ceremonia otwarcia, którą w Jedynce wpiątek 8 sierpnia obejrzało 3,72 mln osób (udział 52,07 proc.).Średnio transmisje w TVP 1 miały 1,35 mln widzów i 34,67 proc.udziału, a w TVP 2 - 1,22 mln i 31,38 proc.
Zobacz tabelę
Zobacz tabelę
Nieliczne relacje z imprezy na antenie TVP Info przyciągnęły 140tys. osób (udział 6,52 proc.). Spośród kanałów transmitującychzmagania sportowe przewagę miał Eurosport, na którego antenieigrzyska oglądało średnio 70 tys. widzów, co dało stacji 1,33 proc.udziału. W TVP Sport przeciętna widownia zawodów wyniosła 9 tys.osób przy udziale w rynku na poziomie 0,21 proc.
Zobacz tabelę
Zobacz tabelę
Letnie Igrzyska Olimpijskie w Pekinie przyciągnęły przedtelewizory głównie mężczyzn, widzów powyżej 40. roku życia,mieszkańców małych i dużych miast, oraz osoby z podstawowym lubśrednim wykształceniem.
Zobacz tabelę
Największe wpływy z reklam wyemitowanych przy relacjach z Pekinumiała Jedynka - 8,5 mln zł. Przychody Dwójki wyniosły 4,4 mln zł, aTVP Sport - 270 tys. zł. (dane cennikowe netto, bez rabatów).Najwięcej na spoty wokół transmisji wydały firmy Reckitt Benckiser,Panasonic i Procter and Gamble.
Zobacz tabelę
Zobacz tabelę