Średnio 1,14 mln widzów obejrzało dwa pierwsze odcinki „Sondy 2”, pokazane w poniedziałkowy wieczór w TVP2. Stacja w tym czasie zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. - Premiera „Sondy 2” okazała się frekwencyjnym i jakościowym sukcesem - uważa Maciej Chmiel, dyrektor TVP2.
Pierwszy odcinek „Sondy 2”, poświęcony misjom bliźniaczych sond Voyager, nadany w poniedziałek o godz. 21.50, przyciągnął przed ekrany 1,34 mln widzów. Drugi (dedykowany bionice), który rozpoczął się tuż po pierwszym, o godz. 22.15, obejrzało z kolei 940 tys. widzów.
Średnia widownia obu odcinków popularnonaukowego programu wyniosła zatem 1,14 mln osób przy udziale na poziomie 9,09 proc. w grupie wszystkich widzów. W grupie komercyjnej program zgromadził 410 tys. widzów i miał 7,48 proc. udziału - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
- To znakomity wynik popularnonaukowego magazynu, emitowanego w niezwykle konkurencyjnym paśmie, a także dowód na to, że wśród telewidzów istnieje silne zapotrzebowanie na misyjne programy, odbiegające tematycznie od standardowej, stricte rozrywkowej oferty stacji komercyjnych - komentuje Maciej Chmiel, dyrektor TVP2.
W czasie emisji „Sondy 2”, Dwójka zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Stacja wyprzedziła TVP1 (ta emitowała dokument „Marcowa gra. Czy Władysław Gomułka był antysemitą?.. „ i miała tylko 3,76 proc. udziału), ale przegrała z nadającą serial „Druga szansa” i magazyn „Na językach” telewizją TVN (16,61 proc. udziału) oraz z emitującym film „Volverine” Polsatem (15,63 proc. udziału).
Zobacz tabelęDodajmy, że emitowany do końca stycznia br. w paśmie „Sondy 2” program „Tomasz Lis na żywo” w okresie od września 2015 r. gromadził średnio 2,18 mln widzów, co przekładało się na 16,80 proc. udziału w grupie 4+ i 9,95 proc. w 16-49.
Telewizja
|
„Taniec z Gwiazdami” wyprzedził „MasterChefa Juniora”, 2,5 mln widzów „Wspaniałego stulecia”
|
Kolejne dwa odcinki programu, zatytułowane „Bunt robotów” i „Miejska dżungla”, Dwójka nada w poniedziałek 21 marca br. o godz. 21.50 i 22.15.
>>> "Sonda 2" w TVP2 (fotoreportaż)
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w lutym br. udział TVP2 w rynku telewizyjnym wyniósł 8,61 proc.