Dołączenie Philipa Carlsa do zarządu poprzedza nową rundę finansowania dla RMIQ. Carls ma bogate doświadczenie zdobyte nie tylko w Amazonie, ale również Walmart na stanowiskach dyrektorskich. Obecnie (według profilu na LinkedIn) pracuje również w OLX jako Vice President Pricing.
– Dziś upraszczamy, automatyzujemy i demokratyzujemy retail media. Dołączenie Philipa Carlsa to potwierdzenie, że to nie jest kolejna obietnica. To realna zmiana oraz początek nowego standardu w branży, który zmienia oblicze retail media i powstał w Warszawie, nie Dolinie Krzemowej” – Mateusz Drela, CEO & Founder, RMIQ.

Czym zajmuje się Retail Media IQ
To platforma oparta na AI, która optymalizuje kampanie reklamowe marek CPG (consumer packaged goods) w kanałach takich jak Amazon, Walmart, Instacart, Target czy Kroger.
– RMIQ to nie demo AI, to działający w produkcji silnik predykcyjny – wyjaśnia Jan Żywczak, CTO w RMIQ. – Analizujemy dane zakupowe w czasie rzeczywistym, dynamicznie modyfikujemy stawki CPC i automatycznie alokujemy budżety między platformami w oparciu o bieżącą konwersję i intencje użytkowników. Zero manualnych decyzji, pełna automatyzacja i skalowalność, która dostarcza wyniki, a nie wykresy do prezentacji – dodaje.
RMIQ obsługuje firmy i spółki z USA oraz Europy o przychodach do 50 milionów dolarów. Rozlicza się w modelu “success fee”.