Paged prognozuje 39,1 mln zł zysku netto w 2010 r. przy 418,2 mln przychodów

Producent płyt wiórowych i mebli Paged prognozuje osiągnięcie w 2010 roku przychodów ze sprzedaży na poziomie 418,20 mln zł i zysku netto w wysokości 39,10 mln zł, poinformował dziennikarzy prezes spółki Daniel Mzyk we wtorek.

masz / isb / prr
masz / isb / prr
Udostępnij artykuł:

"W prognozie zysku netto jedynie kilka milionów to efekt przeszacowań wartości nieruchomości. EBIT ma wynieść 50,45 mln zł. Naszym celem jest wypracowywanie regularnie 10 - 12% rentowności netto. Zarówno w segmencie sklejki, jak i produktów drewnopochodnych odnotowujemy bardzo korzystne tendencje" - powiedział Mzyk dziennikarzom.

Dodał, że zarząd nie podjął jeszcze decyzji w sprawie podziału zysku z 2009, który wyniósł 50,0 mln zł.

"Mamy sugestie z rynku, aby zmniejszyć zadłużenie i na obecną chwilę redukcja zobowiązań o ponad 40 mln zł (spłata kredytów w BPH i BRE) jest na pierwszym miejscu. Jeśli jednak się na to nie zdecydujemy, wtedy możliwa byłaby wypłata dywidendy" - powiedział Mzyk.

Kolejne potencjalne cele inwestycyjne Pagedu to inwestycja w Rosji lub Sklejka Pisz.

"Przepraszam akcjonariuszy, że w kwestii Rosji wciąż nie ma ostatecznych decyzji. Wciąż ta inwestycja jest w naszym 'pipeline', ale rozbieżności cenowe są ogromne. Podobnie sytuacja się ma, jeśli chodzi o Sklejkę Pisz. MSP ponownie zaprosił nas do negocjacji. Podtrzymujemy zainteresowanie, ale istotna jest cena za spółkę, której wyniki pogorszyły się w ostatnim czasie" - powiedział prezes.

Spółka planuje podstawowe inwestycje w tym roku rzędu 11 mln zł, w tym rozszerzenie liczby składów o 8 do 10 w tym roku.

"Chcemy intensywnie poprawiać efektywność. Dlatego rozważamy zainstalowanie automatycznej linii produkcyjnej w segmencie drewnopochodnym. Inwestycja może kosztować 10 mln zł, ale jej efektem będzie zmniejszenie kosztów jednostkowych nawet o ponad 30%" - tłumaczy szef Pagedu.

Narastająco w I-IV kw. 2009 roku spółka miała 50,06 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 51,00 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 338,25 mln zł wobec 340,06 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sylwia Bomba i Greg Collins reklamują meble Bodzio

Sylwia Bomba i Greg Collins reklamują meble Bodzio

Były producent "Love Island" pozywa WPP. Chce 100 mln dolarów

Były producent "Love Island" pozywa WPP. Chce 100 mln dolarów

H2O odpowiada za wprowadzenie marki Foodify. Jej twarzą został Michał Meyer

H2O odpowiada za wprowadzenie marki Foodify. Jej twarzą został Michał Meyer

WPP sięga po McKinsey. Grupa szykuje gruntowny przegląd strategii

WPP sięga po McKinsey. Grupa szykuje gruntowny przegląd strategii

Europoseł PiS kontra dziennikarki. Wicenaczelny TVN24: to próba zastraszenia

Europoseł PiS kontra dziennikarki. Wicenaczelny TVN24: to próba zastraszenia

Billie Jean King Cup z Igą Świątek od piątku w kanałach Polsatu Sport

Billie Jean King Cup z Igą Świątek od piątku w kanałach Polsatu Sport