SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter
array(5) {["Article"]=>array(10) {["id"]=>string(5) "92582"["gallery"]=>string(1) "0"["author_id"]=>string(6) "148819"["title"]=>string(50) "39 proc. polskich firm zmniejsza wydatki reklamowe"["forum_topic_id"]=>NULL["sum_rating"]=>string(1) "0"["rates"]=>string(1) "0"["date"]=>string(19) "2009-11-02 00:58:00"["disable_comments"]=>string(1) "0"["comment_count"]=>string(1) "0"}["Category"]=>array(3) {["group_id"]=>string(1) "3"["id"]=>string(3) "175"["slug"]=>string(9) "raporty-2"}["Group"]=>array(2) {["name"]=>string(8) "Internet"["slug"]=>string(8) "internet"}["comment_pagination"]=>string(0) ""["Comment"]=>array(0) {}}

39 proc. polskich firm zmniejsza wydatki reklamowe

39 proc. polskich firm deklaruje, że wydaje w bieżącym roku mniejna reklamę niż rok temu- wynika z badania przeprowadzonego przezIAB Polska. W internecie reklamuje się już prawie tyle samoprzedsiębiorstw co w magazynach

Wśród 39 proc. polskich firm deklarujących obniżenie w bieżącymroku wydatków reklamowych co trzecia przyznaje, że redukcjaprzekroczyła 30 proc. budżetu marketingowego - pokazuje badanieprzeprowadzone przez IAB Polska. Z drugiej strony 27 proc.przedsiębiorstw ocenia, że wydaje w tym roku więcej na reklamę niżrok temu, szacując ten wzrost najczęściej na 10-20 proc.

Najpopularniejszym medium reklamowym pozostały w pierwszympółroczu bieżącego roku czasopisma, w których reklamuje się 69proc. firm - najczęściej z branży FMCG, przemysłu i budownictwa, cojednak oznacza spadek o 7 proc. w porównaniu z 2008 rokiem.Natomiast z reklamy internetowej - w tym newsletterów i mailingów -korzysta 67 proc. przedsiębiorstw. W prasie codziennej reklamujesię 47 proc. firm (o 4 proc. mniej niż w pierwszym półroczu 2008roku), a na outdoorze - 46 proc. Najbardziej elitarnymi mediamireklamowymi pozostają radio (promuje się w nim 24 proc.przedsiębiorstw, czyli o 3 proc. mniej niż rok temu) oraz telewizja(reklamuje się w niej 20 proc. firm, czyli o 5 proc. mniej niż wpierwszym półroczu 2008 roku).

W ciągu najbliższych sześciu miesięcy najwięcej firm - 42 proc.- planuje zwiększyć wydatki reklamowe w internecie, a po 22 proc. -w czasopismach i na outdoorze. 13 proc. przedsiębiorstw chce więcejpromować się w prasie codziennej, 11 proc. - w telewizji, 10 proc.- w radiu, a 8 proc. - w telefonach komórkowych. Z drugiej strony19 proc. firm zamierza zredukować budżety reklamowe w czasopismach,a 16 proc. - w gazetach.

Badanie zostało przeprowadzone przez Związek Pracodawców BranżyInteraktywnej IAB Polska wśród 300 marketerów reprezentującychfirmy z różnych sektorów gospodarki.

Dołącz do dyskusji: 39 proc. polskich firm zmniejsza wydatki reklamowe

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl