W ostatnich latach popularnością cieszą się seriale o uprzywilejowanych i zamożnych bohaterach zaabsorbowanych tzw. problemami pierwszego świata. Sukces „Białego Lotosu”, a wcześniej ogromne zainteresowanie losem Royów z „Sukcesji” sprawiło, że warto zapytać, dlaczego obchodzą nas losy postaci, z których stylem życia na ogół nie możemy się identyfikować?
Po walce Marcina Najmana w FAME MMA, głośno zrobiło o reklamach na ciele zawodnika. Przyjrzeliśmy się, jak skuteczna jest to forma reklamy i kto z niej korzysta. Z reguły to właśnie zawodnik decyduje, czyj logotyp przyozdobi jego ciało oraz na jakich zasadach odbędzie się współpraca ze sponsorami. Tatuaże na ciałach promują suplementy, blachodachówki, kliniki pourazowe, a także... kebaby czy zakłady pogrzebowe.
Specjalista od internetowego wideo Marco Kubiś postawił odważną tezę dotyczącą skuteczności Kanału Zero. „Robi średnio takie same wyświetlenia na filmach, co kanały jednoosobowe z o wiele mniejszym zespołem”. Kubiś uważa przy tym, że „na 99 proc. drugiego Kanału Zero nie będzie”. Zapytaliśmy ekspertów o modelu systemu rekomendacji na YouTube i przyszłości podobnych projektów jak Krzysztofa Stanowskiego.
Poniedziałkowa debata to niewątpliwie sukces „Super Expressu” - w studiu pojawili się wszyscy kandydaci na prezydenta, wydarzenie transmitowały wszystkie stacje informacyjne i liczące się media internetowe. Jednocześnie to porażka dziennikarstwa – rola prowadzących ograniczyła się jedynie do pilnowania czasu.
Piotr Żak, syn Zygmunta Solorza i prezes Telewizji Polsat, w swoim pierwszym wywiadzie w życiu opowiada nam szczerze o sobie, biznesie telewizyjnym od kuchni i walce o Polsat, którą śledziła cała Polska. – Zależy mi, by ludzie w końcu wiedzieli, kto zarządza firmą i co myśli – mówi w ekskluzywnej rozmowie z Wirtualnymi Mediami.
W czwartek serwis streamingowy TVN24+ zastąpił TVN24 GO. Eksperci w rozmowie z Wirtualnemedia.pl oceniają zmianę pozytywnie. Mówią o wzroście znaczenia digitalu w grupie. Najstarszy kanał informacyjny w Polsce może teraz sięgnąć po dodatkowych odbiorców. Usługi audio mogą przyciągnąć na przykład zmotoryzowanych.
Teleturniej „Milionerzy” wraca w maju na antenę TVN, ale kanał pokaże tylko resztę nagranych w zeszłym roku odcinków. Jak ustaliliśmy, TVN nie przedłużył bowiem licencji na kolejne sezony programu, co potwierdziła nam stacja. Z informacji portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że popularny teleturniej trafi prawdopodobnie na antenę Polsatu, który już szuka producenta wykonawczego do realizacji nowych odcinków.
Ruszył nowy serwis TVN24+, łączący dotychczasową ofertę TVN24 GO, treści premium z tvn24.pl oraz nowe podcasty znanych twarzy TVN24. – Zyskaliśmy świetną platformę technologiczną, która pozwoli łatwiej realizować nasze dziennikarskie pomysły - przekonuje Mateusz Sosnowski, redaktor naczelny tvn24.pl. W rozmowie opowiada, co jeszcze zmieni się w portalu tvn24.pl, po co stacji konto na YouTube i jaką rolę ma AI w newsroomie TVN24.
“Nie uwierzysz co się stało. Znany aktor nie żyje. Wielka zmiana, możesz stracić pieniądze. PILNE: Wiadomo co z rozejmem, jest odpowiedź Putina. TO miasto będzie hitem wakacji. Inni mogą zazdrościć. ZUS wypłaca dodatek. Wystarczy mieć tyle lat”. I tak dalej – przykłady clickbait'owych tytułów można mnożyć w nieskończoność. Zaglądamy na zaplecze polskich redakcji i wspólnie z doświadczonymi wydawcami robimy anatomię polskiego clickbaitu, który jest uznawany za raka toczącego współczesne media, ale wbrew pozorom nie jest aż tak oczywisty, ponieważ bait baitowy nierówny.
Listę 10 najbardziej stresujących zawodów w badaniu przeprowadzonym przez Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne (2023 rok) otwiera żołnierz, pozycje 5. i 6. należą natomiast do wydawcy i dziennikarza. Przedłużający się stres może prowadzić z kolei do wypalenia zawodowego, którego leczenie może zająć nawet lata. – W naszej branży często nie zauważa się tego wypalenia, dopóki dziennikarz z dnia na dzień nie zniknie na długie zwolnienie lekarskie – mówi w rozmowie z Wirtualnymi Mediami Ingrid Hintz Nowosad, dziennikarka z ponad 30-letnim stażem i autorka pracy magisterskiej o wypaleniu zawodowym dziennikarzy.
“Angora” już od 35 lat publikuje przedruki z polskiej i zagranicznej prasy. Choć papier przechodzi powoli do lamusa, to cały czas ma jedną z najwyższych sprzedaży wśród tygodników w Polsce. Sam tytuł przez ten lata zmienił się tylko nieznacznie. – “Angorze” opłaciła się konsekwencja – nie ma wątpliwości medionznawca dr hab. Adam Szynol – Nasz czytelnik pokrywa się z demografią Polski – podkreśla Mirosław Kuliś, założyciel pisma.
Katarzyna Kasia i Grzegorz Markowski odeszli ze “Szkła kontaktowego” i od kilku miesięcy tworzą w TVP “Kwiatki polskie”. – Ludzie cały czas boją się włączyć TVP Info – wskazują w rozmowie z Wirtualnemedia.pl. Publicyści opowiadają m.in., jak "Szkło" było traktowane w TVN24, dlaczego dołączyli do telewizji publicznej, kogo nie zaproszą nigdy do “Kwiatków” i jak patrzą na wyniki oglądalności swojego programu.
Portal Gazeta.pl od wtorku działa w nowej odsłonie – zamiast obecnej do tej pory w logotypie czerwieni postawiono na pastelową limonkę. Zmiany poza warstwą wizualną objęły także sposób prezentacji treści. – Krok w stronę młodszego odbiorcy i zdecydowane odcięcie się od klasycznego, „wyborczego” stylu – ocenia dla Wirtualnemedia.pl Cezary Szczepański, szef newsroomu XYZ.
Jak zrobić wywiad z kimś, kto sam życiu przeprowadził ich tysiące? Dać mu się wygadać, a zapewniam Was, że Jarosław Kuźniar opowiadać potrafi. Był jedną z najbardziej znanych twarzy TVN-u, z którego – ku zaskoczeniu wszystkich – odszedł, by założyć swój biznes podróżniczy. Biznes, który właśnie… zamknął, ale do swojej dawnej stacji nie wraca, choć – jak sam mówi – trochę by chciał. Dziś rozmawiamy o TVN, pieniądzach, byciu „na swoim”, mediach i jego agencji, na którą wszystko postawił.
Eksperci nie są zaskoczeni komunikatem Warner Bros. Discovery o tym, że ostatecznie do sprzedaży grupy TVN nie dojdzie. - Rozważana opcja sprzedaży nie jest w obecnych warunkach korzystna dla grupy - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Marek Sowa. Dziennikarze TVN opowiadają nam zaś, jak patrzą na decyzję szefostwa. - Teraz jest uczucie ulgi - słyszymy.
Portal Gazeta.pl (Agora) przeprowadził największy od ponad dwudziestu lat redesign. W nowym logotypie zamiast układu czerwonych kropek zobaczymy czarny napis na limonkowym tle. Zmiany obejmują także układ strony głównej i sposób prezentowania informacji. – Postanowiliśmy odświeżyć pozycjonowanie marki i naprawić nasze relacje z Czytelnikami – komentuje dla Wirtualnemedia.pl Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl.
Allegro ze spokojem reaguje na to, że pod względem liczby odwiedzających zostało właśnie wyprzedzone przez azjatyckie Temu. – W ostatnich latach Grupa Allegro ciągle rośnie, żaden trend się tutaj nie zmienił – podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Wojciech Bogdan, chief marketing and fintech officer w Allegro. Zapowiada nowości w ofercie i komunikacji marketingowej platformy.
Po raz pierwszy w historii pomiarów badania Mediapanel w kategorii zakupy online platforma Temu wyprzedziła Allegro. Jak do tego doszło? Azjatycka platforma zdominowała reklamowo przestrzeń digitalową. – To podejście oparte na zaktywizowanej społeczności wokół marki, dającej Temu przewagę tam, gdzie Allegro wciąż opiera się na klasycznych kampaniach brandowych – mówi Rafał Gruszkiewicz.
Co jakiś czas pojawiają się informacje o budzących kontrowersje przetargach na usługi reklamowe czy obsługę mediową. Ich organizatorów punktuje się wtedy m.in. za zbyt krótki okres ich trwania czy nadmierną liczbę uczestników. Krytykować zawsze jest prościej, dlatego tym razem sprawdzamy, jak powinien wyglądać idealny przetarg. Pytamy o to wszystkie strony procesu. Zobaczmy, jaka urodzi się z tego wizja.
Po niemal dekadzie Tomasz Sekielski wrócił do TVP z nowym programem, z Piotrem Cyrwusem u boku, by w „nowatorskiej” formule wzorowanej na amerykańskich late show zakpić z absurdów polskiej polityki i spojrzeć na nią z przymrużeniem oka. Jak mu to wyszło?