Kierownik sprzedaży - osoba zajmująca to stanowiska ma za zadanie maksymalizować sprzedaż produktów lub usług firmy. Swoje cele realizuje ona poprzez tworzenie strategii sprzedażowej i jej wdrażanie oraz stałe monitorowanie efektów. Kierownik sprzedaży czuwa także nad podległym mu zespołem pracowników – szkoli, przydziela zadania, rozlicza z efektów pracy, motywuje i ocenia. Do obowiązków Sales Managera należą ponadto między innymi:
-
stałe monitorowanie rynku, na którym działa firma, oraz działań konkurentów,
-
poszukiwania nowych rynków zbytu,
-
poszukiwania i pozyskiwanie nowych klientów,
-
dbanie o relacje z obecnymi klientami przedsiębiorstwa,
-
udział w tworzeniu marketingowej polityki firmy (oraz w jej realizacji, rzecz jasna).
Osoba zatrudniona na stanowisku kierownika sprzedaży musi być odpowiedzialna, samodzielna i odporna na stres, ponieważ praca ta nie należy do najłatwiejszych, a przez to że wiąże się z ogromną odpowiedzialnością (wszak działania kierownika sprzedaży kreują sytuację finansową przedsiębiorstwa), generuje również mnóstwo stresu.