Reklama 2025-02-11
0

Zmalały wpływy z reklam przy Super Bowl

Fot. x.com/NFL Fot. x.com/NFL

Całkowity przychód z reklam tegorocznego finału rozgrywek amerykańskiego futbolu Super Bowl LIX na kanale Fox Television Network wyniósł 801,9 mln dolarów.To 2 proc. mniej niż przed rokiem, kiedy to CBS zarobiło na nich 819,5 mln dolarów - wyliczyło EDO Ad EnGage.

W tym roku niektóre 30-sekundowe spoty przy Super Bowl zostały sprzedane po ok. 8 milionów dolarów za 30-sek. Przed rokiem maksymalna cena nie przekroczyła 7,5 miliona dolarów.

Reklamy emitowane bezpośrednio przy i w trakcie meczu warte były szacunkowo 652,2 mln dolarów. Były to spoty z 70 emisji reklam, które dały 9,0 mld wyświetleń. W ub.r. w w CBS było to 708,2 mln dolarów, 80 emisji i 9,6 mld wyświetleń.

W tym roku wpływy z transmisji przed i po Super Bowl wyniosły łącznie 149 milionów dolarów ze 190 emisji.

Najaktywniejszą reklamowo kategorią były piwo/cydr/alkohol wysokoprocentowy, które wygenerowały 56,7 mln dolarów z dziewięciu emisji.

Zobacz też: Wszystkie spoty tegorocznego Super Bowl

Ubezpieczenia samochodowe/domowe zanotowały najwięcej emisji w ciągu całego dnia — 18, ligi sportowe (w tym NFL) - 17, a studia filmowe - 15.

Platformy streamingowe w trakcie meczu wyemitowały 4 spoty za łączną wartość 26,8 mln dolarów, marki przekąsek i usługi AI - każda z 4 spotami o wartości 35 mln dolarów, zaś urządzenia mobilne/wearable, kategorie mediów społecznościowych - każda z 3 spotami i odpowiednio 28 mln dolarów i 21 mln dolarów. 

W tegorocznym Super Bowl faworyci, czyli Kansas City Chiefs z najlepszym zawodnikiem ligi Patrickiem Mahomesem przegrali z Philadelphia Eagles 22:40. 

Autor: Beata Goczał

Więcej informacji: Super Bowl, reklamy

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Strona Główna Newsletter