Biznes 2018-02-20
2

Zalando zbuduje centrum logistyczne w Olsztynku. Zatrudni 500 osób

Firma Zalando we współpracy ze spółką Hillwood zbuduje za 60 mln euro centrum logistyczne o powierzchni 130 tys. metrów kwadratowych w Olsztynku. Pracę ma znaleźć 500 osób, będą to głównie pracownicy fizyczni. Inwestycja ma zwiększyć możliwości logistyczne klubu zakupowego Zalando Lounge.

Centrum zostanie dostosowane do modelu biznesowego Zalando Lounge składającego się z tymczasowych kampanii oraz m.in. sprzedaży większych gabarytowo produktów z kategorii domowej. Centrum będzie obsługiwane przez dostawcę usług. W środkowej fazie inwestycji zostanie utworzonych ok. 500 miejsc pracy.

- Zalando Lounge znacznie rozrósł się w ciągu ostatnich lat, a nowe centrum logistyczne wzmocni udany launch usługi w Polsce w sierpniu 2017 roku. Pozwoli nam ono zwiększyć nasze możliwości i jeszcze lepiej obsługiwać rosnącą bazę klientów - powiedział starszy wiceprezes Zalando Lounge & Outlets Martin Rost.

Lokalizacja w Olsztynku koło Olsztyna, ok. 200 km na północ od Warszawy jest - jak twierdzi Zalando - dla inwestycji idealna z wielu powodów: po pierwsze, miejsce znajduje się w pobliżu dwóch innych polskich centrów Zalando pod Szczecinem, a także centrum planowanego niedaleko Łodzi. Zalando może zatem wykorzystać synergię między tymi trzema centrami. Po drugie, na korzyść lokalizacji przemawia, potencjał pracowników w północno-wschodniej części kraju, a także doskonała infrastruktura z bezpośrednim dostępem do dróg ekspresowych S51 i S7. Istotna była również silna współpraca z władzami lokalnymi. Kluczowe znaczenie podczas końcowej rundy decyzyjnej miało zwłaszcza wsparcie ze strony władz lokalnych w starostwie olsztyńskim i Olsztynku, wymieniono w informacji.

Centrum logistyczne Zalando Lounge zostanie połączone z istniejącą już europejską siecią logistyczną Zalando, składającą się z ośmiu centrów logistycznych na pięciu różnych rynkach. Pod koniec 2017 roku ogłoszono budowę dwóch kolejnych centrów logistycznych w północnych Włoszech i centralnej Polsce.

Zalando Lounge ma około 15 mln członków na 12 rynkach europejskich i oferuje wyłączny dostęp do 2500 marek z rabatami do 80%. Stanowi uzupełnienie standardowego sklepu Zalando.

W III kwartale 2017 roku platforma sprzedażowa Zalando zanotowała wzrost przychodów o 28,7 procent, do 3,1 mld euro. Niższą dynamikę wykazał zysk operacyjny osiągając poziom 0,4 miliona euro.

Zalando jest platformą modową w Europie. Firma z siedzibą w Berlinie oferuje klientom odzież, obuwie i akcesoriów dla kobiet, mężczyzn i dzieci z darmową dostawą i zwrotem.

Autor: pp

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (2) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas