Wydawnictwo G+J kupiło największy polski wortal społecznościowy o tematyce podróżniczej - Odyssei.
Wartość transakcji nie została ujawniona.
- Realizujemy zapowiedziany wcześniej plan inwestycji w Internet; plan ten obejmuje nie tylko rozwój serwisów pod markami naszych magazynów, ale także zakup lub budowanie niezależnych od pism przedsięwzięć internetowych. Odyssei.pl to w pełni niezależny produkt, oferujący dodatkowo atrakcyjną możliwość stworzenia synergii pomiędzy wortalem a naszym serwisem National-Geographic.pl i magazynami pod marką National Geographic - mówi dyrektor multimediów G+J Marcin Kozioł. - Nie wykluczamy kolejnych przejęć, które wzmocnią naszą obecność w Internecie w różnych segmentach rynku - dodaje.
Dotychczasowi właściciele i twórcy oraz zespół wortalu Odyssei pozostaną z nim związani i będą go rozwijać w ramach wydawnictwa G+J.
Wg badań Gemius / PBI Megapanel, w lipcu 2007 r. wortal Odyssei.pl odnotował ponad 234 tys. polskich użytkowników i 1,22 mln odsłon. Serwis ma również wersję anglojęzyczną, z której korzysta ok. 60 tys. obcokrajowców.