Wpływy reklamowe dzienników w maju 2009 roku spadły o 18 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok temu. Najwięcej stracił 'Dziennik' (w dół o 43 proc.), najmniejszy spadek odnotował "Fakt" a liderem pozostała "Gazeta Wyborcza" (spadek o 25 proc.).
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zmniejszyła w maju 2009 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 66,8 mln zł, czyli o 21 mln zł wobec analogicznego okresu 2008 - wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu utrzymał się dziennik "Polska" (Polskapresse), który zanotował przychody reklamowe na poziomie 25,1 mln zł (spadek o 0,9 mln zł). Trzecie miejsce przypadło dla "Faktu" (Axel Springer Polska) - 15,3 mln zł (spadek o 0,3 mln zł).
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły 196,4 mln zł w maju 2009 r. wobec 240 mln zł w analogicznym okresie 2008 roku (dane cennikowe, dane bez autopromocji).
Zobacz tabelęZobacz tabelę
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor