Wpływy reklamowe dzienników w I półroczu 2009 roku spadły o 17 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok temu. Najwięcej stracił 'Dziennik' (w dół o 41 proc.), najmniejszy spadek odnotował "Fakt" a liderem pozostała "Gazeta Wyborcza" (spadek o 25 proc.).
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zmniejszyła w I półroczu 2009 roku cennikowe wpływy z reklam do poziomu 395,7 mln zł, czyli o 133 mln zł wobec analogicznego okresu 2008 - wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu utrzymał się dziennik
"Polska" (Polskapresse), który zanotował przychody
reklamowe na poziomie 144,2 mln zł (spadek o 16,6 mln zł). Trzecie
miejsce przypadło dla "Faktu" (Axel Springer
Polska) - 91,2 mln zł (spadek o 1,1 mln zł).
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły 1 147 012 551 zł w I półroczu 2009 r. wobec 1 392 049 580 zł w analogicznym okresie 2008 roku (dane cennikowe, dane bez autopromocji).
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor