Jutro 33. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy - w tym roku Fundacja zbiera pieniądze na onkologię i hematologię dziecięcą. W jej wsparcie zaangażowały się dziesiątki firm i marek. Wśród nich są m.in. PZU, mBank, Crunchips, Żabka, Lidl, Biedronka, Mastercard, Poczta Polska, Orlen i wiele innych.
Grupa PZU podczas 33. Finału WOŚP i imprez towarzyszących – jako oficjalny ubezpieczyciel - zadba o bezpieczeństwo uczestników. Firma otworzyła również wirtualną eSkarbonkę, do której można wpłacać środki. Ubezpieczyciel dodatkowo, z okazji finału, wystawił na licytację Fiata 126p – Malucha z Wielkiej Wyprawy Maluchów.
– PZU od lat angażuje się w wszelkie inicjatywy zdrowotne. Nie mogło nas również zabraknąć podczas 33. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, która w tym roku gra dla onkologii i hematologii dziecięcej. Leczenie nowotworów dziecięcych wymaga olbrzymich nakładów sprzętowych i diagnostycznych. Dlatego, cieszymy się, że możemy dołożyć swoją cegiełkę w postaci eSkarbonki, czy aukcji kultowego Malucha. Im więcej serduszek na szpitalnych oddziałach, tym lepsza opieka dla wszystkich potrzebujących dzieci. Razem zróbmy coś dobrego. – powiedziała Marta Strzyżewska, dyrektor zarządzająca ds. marketingu i zaangażowań społecznych. Maluch wystawiony przez PZU zwiedził kawał świata. W zeszłym roku auto wzięło udział w drugiej edycji Wielkiej Wyprawy Maluchów dla Dzieci, czyli największym motoryzacyjnym projekcie charytatywnym w Polsce.

Z kolei Orlen włączył się we wsparcie WOŚP akcją na swoich stacjach paliwowych - znajdują się na nich skarbonki ustawione przy kasach, do których można wrzucać pieniądze. W ramach dodatkowych działań na rzecz Finału WOŚP, koncern przekaże jedną złotówkę z każdej kawy sprzedanej na stacjach paliw w styczniu br.
Sieć sklepów Żabka wspiera 33. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, tworząc najliczniejszy sztab w Polsce. Zbiórkę można zasilić, wrzucając pieniądze do puszek dostępnych w ponad 11 tys. sklepów sieci lub przekazując żappsy w aplikacji Żappka. Dzięki zaangażowaniu franczyzobiorców wolontariusze będą mogli otrzymać darmowy kubek kawy, herbaty lub czekolady. Każdy wolontariusz będzie mógł odebrać za darmo w dowolnym sklepie sieci Żabka jeden gorący napój (o pojemności do 200 ml) – wystarczy, że okaże kasjerowi kupon uprawniający do jego pobrania oraz identyfikator Wolontariusza WOŚP. To kontynuacja akcji „Rozgrzej się Wolontariuszu”, zapoczątkowanej w zeszłym roku przez franczyzobiorców Żabki.

mBank gra z WOŚP po raz ósmy. W zbiórce dla Orkiestry pomoże technologia mBanku, która pozwala na szybkie i proste przelewanie pieniędzy z dowolnego miejsca na ziemi. mBank uprościł mechanizm zdalnych wpłat do minimum. Aby zasilić cel 33. Finału wystarczy zalogować się do aplikacji mobilnej albo serwisu transakcyjnego banku i kliknąć w serduszko na jego pulpicie. Za każde pierwsze kliknięcie mBank przekaże od siebie złotówkę. A kolejne umożliwiają zrobienie szybkiej wpłaty z własnych środków. Mechanizm działa do 7 lutego br.
Oprócz wirtualnej obsługi wpłat, mBank zajmuje się też tą tradycyjną. Przewozi i liczy pieniądze, które ludzie wpłacają do puszek. Bank przygotował też finałową kartę WOŚP w wersji tradycyjnej i mobilnej, projektu Jurka Owsiaka – dla klientów detalicznych i korporacyjnych. Dla klientów korporacyjnych bank przygotował natomiast promocję „W Rytmie WOŚP 2025”, która polega na przekazaniu opłat za prowadzenie nowo otwartych rachunków oraz opłat za kartę WOŚP (otwartych od stycznia do końca lutego 2025) na rzecz Fundacji.

Sieć sklepów Biedronka już po raz czwarty występuje jako sponsor główny 33. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. W jej sklepach można wrzucać pieniądze do specjalnych skarbonek, w sprzedaży są też m.in. kubki, czapki, rękawiczki z logo WOŚP. Całkowity dochód z ich sprzedaży Biedronka przekaże Fundacji.
Poza zbiórkami w sklepach i sprzedażą licencjonowanych produktów, Biedronka, kolejny raz przygotowała trzy unikalne aukcje charytatywne, które można licytować już na Allegro: dwa bilety Gold na mecz Polska – Litwa w ramach eliminacji do Mistrzostw Świata 2026 wraz z koszulką reprezentacji Polski z autografami wszystkich zawodników; dwa bilety Gold na mecz Polska – Malta oraz piłkę z autografami całej reprezentacji Polski. Zwycięzca również doświadczy wyjątkowej atmosfery w loży VIP Gold z cateringiem i Open Barem oraz spersonalizowana walentynka – zwycięzca tej aukcji będzie mógł przygotować romantyczny komunikat, który przez cały dzień będzie wyświetlany na ekranach kas samoobsługowych w 10 wybranych sklepach Biedronka w pobliżu miejsca zamieszkania zwycięzcy.

Także Lidl Polska kontynuuje swoje zaangażowanie w pomoc potrzebującym i już po raz 16. gra z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy. We wszystkich sklepach sieci od grudnia trwa zbiórka do puszek. W ofercie sieci znajdują się też dedykowane materiałowe torby, opaski do gry w tenisa, koszulki damskie oraz męskie, skarpetki, i akcesoria, takie jak: długopisy, kalendarze na nowy rok, kubki czy magnesy na lodówkę. Zysk ze sprzedaży tych produktów trafi na cel 33. Finału.

Producent słodyczy, firma Colian przekazała Fundacji słodycze kultowych marek, oraz jedyne w swoim rodzaju buty (w rozmiarze 44) sygnowane logo Grześki. Buty te będą towarzyszyć sztafecie cyklistów, która podczas finału WOŚP wyruszy z Kalisza do Warszawy.
Zobacz też: Państwowe firmy wracają do wspierania WOŚP
Mastercard już po raz 13. jest partnerem Finału i 8. rok z rzędu udostępnia pomagającym eSkarbonkę - narzędzie do wygodnego i bezpiecznego kwestowania online. eSkarbonkę napędzaną przez Mastercard może założyć każdy – zarówno osoby prywatne, jak i instytucje czy firmy. Każdy, kto zarejestruje własną eSkarbonkę otrzyma link, który można udostępnić przyjaciołom i znajomym, zachęcając ich do wspólnego pomagania i dzielenia się radością z dobrego uczynku.

Ceramika Paradyż przekazała do wybranych sztabów okolicznościową serię 25 sztuk płytek z grafiką tegorocznego finału i własnoręcznym podpisem Jurka Owsiaka. Okolicznościowe płytki o wymiarach 25x40 cm zdobi grafika z motywem tegorocznej zbiórki wykonana przy użyciu past ceramicznych nakładanych w technologii sitodruku. Płytka została oprawiona w passe partout oraz ozdobną ramę, a następnie opatrzona autografem Jurka Owsiaka i hologramem oryginalności. Pamiątkowe egzemplarze można licytować w tradycyjny sposób podczas wydarzeń organizowanych w wielu miejscowościach, a niektóre z nich już są dostępne na aukcjach w serwisie Allegro.

Firma DLF wraz z marką iRobot po raz kolejny przekazała na licytację jedyny w swoim rodzaju robot sprzątający – iRobot Roomba Combo 10 Max. Robot zawdzięcza swój niepowtarzalny, fantazyjny wygląd artystce Annie Rudak.
Marka Kohersen z kolei przekazała na licytację – kolację dla dwóch osób przygotowana przez Dariusza Barygę, ambasadora brandu i doświadczonego szefa kuchni. W Pracowni Kulinarnej Juszkiewicz & Baryga, położonej w malowniczym Giżycku na Mazurach, zwycięzcy licytacji będą mogli cieszyć się kolacją w kameralnej atmosferze. Pięciosetowe menu obejmuje autorskie dania inspirowane kuchnią polską i mazurską, takie jak tatar wołowy z marynowanymi kurkami, sandacz z aksamitnym pęczotto czy syrniczki mazurskie z jagodową frużeliną. Zwycięzca licytacji, oprócz kolacji, otrzyma od marki również dodatkowy upominek – jeden z flagowych produktów Kohersen, który pozwoli mu poczuć się we własnej kuchni jak profesjonalista.
Podczas 33. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy wszystkie restauracje Burger King w Polsce ponownie otwierają swoje drzwi dla wolontariuszy WOŚP, oferując rozgrzewający posiłek. Każdy kwestujący, który odwiedzi dowolny lokal w Polsce 26 stycznia i okaże identyfikator wolontariusza, może odebrać bezpłatnie burgera – Whoppera Jr.

– Darmowe burgery to nasze małe podziękowanie za wielkie serca i czas, który wolontariusze przeznaczają na pomoc innym. Chcemy w prosty, ale szczery i użyteczny sposób wyrazić wdzięczność za bezinteresowne zaangażowanie i pokazać, że naprawdę doceniamy ich ciężką pracę oraz pozytywną energię w tym szczególnym dniu – mówi Magdalena Mamczur, Dyrektorka Marketingu Burger King CEE.
Poczta Polska, w ramach wsparcia WOŚP, przygotowała specjalne, okolicznościowe znaczki pocztowe projektu Jerzego Owsiaka i Katarzyny Sasin. Kolejne okolicznościowe wydanie ma swoją premierę już w tym roku. Tym razem to 4 znaczki, dostępne w bloku. Tworzą one plastyczną całość, przedstawiając dom, a w nim charakterystyczne polskie krajobrazy o 4 porach roku. Oba wydawnictwa utrzymane są w charakterystycznej dla WOŚP estetyce, wesołej kolorystyce, w formie nawiązującej do witraży. Znaczków na 33. finał wydrukowano łącznie niemal ćwierć miliona.
Odrębne jest specjalne wydanie kolekcjonerskie znaczka kolekcjonerskiego NFC (nie może być użyty do opłacenia przesyłek), w którego warstwach plastiku zaszyty jest układ elektroniczny z diodą LED w miejscu serduszka WOŚP, liczby 33 i napisu „SIE MA”. Po zbliżeniu do znaczka telefonu z włączoną funkcją NFC dioda zaczyna świecić. Do edycji dołączony jest token NFT, graficznie odpowiadający fizycznemu wydaniu. Całe wydanie będzie w sprzedaży w specjalnym folderze, a jego 33 egzemplarze zostały przekazane na aukcje WOŚP. W tych egzemplarzach, po aktywowaniu, ukaże się napis: „Jesteś właścicielem specjalnego znaczka WOŚP numer 1” (kolejne numery do 33).

Poczta Polska wprowadza również na rynek specjalną kolekcję Polskiego Kryptoznaczka „Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy”. Kryptoznaczki składają się z tradycyjnego znaczka pocztowego oraz cyfrowego odpowiednika w formie tokena NFT, który może stać się częścią wirtualnej kolekcji. Limitowana edycja obejmuje 2500 sztuk w wersji perforowanej i 2500 sztuk w wersji nieperforowanej. Towarzyszą im kryptokoperty NFT, które wyprzedały się już w pierwszej godzinie po rozpoczęciu sprzedaży. Kryptowalory Poczty Polskiej to innowacyjne produkty filatelistyczne, łączące tradycyjne walory pocztowe z cyfrowymi odpowiednikami w formie tokenów NFT, które można kolekcjonować, wymieniać i sprzedawać.
Na Pomagam.pl ruszyła już oficjalna zbiórka 33. Finału WOŚP. Dzięki platformie Pomagam.pl można wspierać WOŚP w sposób, który najbardziej nam odpowiada – szybko, łatwo i bezpiecznie. Na stronie pomagam.pl można nie tylko wpłacić dowolną kwotę na zbiórkę WOŚP, ale także założyć własną zbiórkę i zbierać fundusze bez wychodzenia z domu.
Lavazza jako partner Finału WOŚP to nie tylko wsparcie na miejscu m.in. w postaci prawdziwej włoskiej kawy dla wolontariuszy i jego uczestników, ale też możliwość dołożenia się do celu zbiórki poprzez udział w aukcjach dających możliwość bliższego poznania kawowego uniwersum. Marka wystawiła na aukcje m.in. zestaw 4 ceramicznych filiżanek Lavazza, z pięknymi grafikami zaprojektowanymi osobiście przez Jurka Owsiaka specjalnie z okazji 33. Finału WOŚP; kurs baristyczny w Lavazza Training Center w Warszawie, kierowany do osób bez doświadczenia, chcących rozpocząć swoją profesjonalną przygodę z kawą. Poprowadzi go specjalista najwyższej klasy – trener Lavazza Piotr Markowski, Mistrz Polski Aeropress 2012, uczestnik prestiżowych konkursów kawowych oraz szkoleń prowadzonych przez najlepszych specjalistów w branży. Zwycięzca aukcji będzie mógł zaprosić 3 dodatkowe osoby do udziału w szkoleniu; voucher dla dwóch osób do restauracji Nuta, uhonorowanej gwiazdką Michelin, należącej do ambasadora Lavazza, szefa kuchni Andrea Camastry; kubki Lavazza z autografami gości specjalnych Finałów WOŚP, w tym aktorów, osobistości telewizyjnych, polityków i twórców internetowych.
Marka Crunchips (Lorenz), jako jeden ze sponsorów Finału prowadzi szereg aktywności, angażując swoich pracowników i stawiając na działania od serca. Nocny przejazd ratrakiem po stoku narciarskim, domowy chleb, kurs makijażu, wspólny spływ kajakowy, własnoręcznie namalowane obrazy i wiele innych przedmiotów pracownicy Lorenz przekazali na aukcje charytatywne WOŚP. Pracownicy firmy wezmą również udział w zbiórce w dniu Finału, dołączając do grona tysięcy wolontariuszy w ostatnią niedzielę stycznia.W ramach współpracy z Fundacją WOŚP marka Crunchips po raz czwarty przygotowała limitowaną edycję chipsów, której opakowanie zaprojektował Jurek Owsiak.

Grupa Tubądzin po raz kolejny angażuje się w Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy i po raz kolejny do pomocy angażuje artystów, którzy stworzyli unikatowe płytki ceramiczne, które będą stanowić przedmioty licytacji na rzecz WOŚP. To m.in. czołowy projektant mody Maciej Zień, multidyscyplinarny artysta Łukasz NAWERA Habiera oraz twórczynie: Alex Woronowska i Magdalena Pankiewicz.

Grupa Amica na aukcję WOŚP przeznaczyła wyjątkowy egzemplarz pralki Amica, ozdobiony zwycięskim projektem z konkursu „Dodaj Kolor!”. Pralka jest jedynym takim egzemplarzem na świecie.
