Internet 2024-05-24
1

Wirtualna Polska Holding podpisała Kartę Praw Dziecka w Biznesie

Fot. materiały prasowe Wirtualnej Polski Fot. materiały prasowe Wirtualnej Polski

Wirtualna Polska Holding złożyła podpis pod Kartą Praw Dziecka w Biznesie. To inicjatywa, która ma zachęcić do konkretnych działań na rzecz ochrony praw dziecka, również w internecie. Kartę przygotowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu we współpracy z firmami i organizacjami społecznymi.

Podpisanie Karty oznacza zobowiązanie do aktywnego wdrażania i przestrzegania założeń Karty, promocję wiedzy i dobrych praktyk oraz udział w działaniach na rzecz respektowania praw dzieci w polskim społeczeństwie.

Inicjatywa powstała w kontekście głośnych wydarzeń związanych z nadużyciami względem nieletnich w sieci. W ocenie ekspertów ds. mediów podobne sytuacje mogą powracać, ponieważ największe platformy technologicznie niedostatecznie chronią młodszych użytkowników przed różnego rodzaju nadużyciami i cyberprzemocą.

Za stworzenie Karty Praw Dziecka w Biznesie odpowiadają organizacje społeczne oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu, którego WP jest członkiem. Karta uwzględnia zapisy m.in. Konwencji ONZ o Prawach Dziecka oraz wytycznych ONZ dot. biznesu i praw człowieka.

W Karcie Praw Dziecka w Biznesie znajdują się zapisy dotyczące m.in.: dbania o prawa dziecka jako użytkownika i użytkowniczki produktów i usług, respektowania praw dziecka jako odbiorcy i uczestnika przekazów marketingowych, wymagania od swoich dostawców i dostawczyń, kontrahentów i kontrahentek, partnerów i partnerek biznesowych przestrzegania praw dziecka, tworzenia dobrego i przyjaznego miejsca pracy dla rodziców, zapewniania rodzicom wynagrodzenia umożliwiającego stworzenie godnych warunków do życia i rozwoju dla ich dzieci, promowania zasady work-life balance oraz wspierania odpowiedzialnego zatrudnienia

- Bezpieczeństwo w sieci jest dla Wirtualnej Polski kluczową wartością. Jako największy polski wydawca internetowy i czołowa firma w branży e-commerce WP czuje szczególne zobowiązanie dotyczące ochrony dzieci. W tym zakresie opracowała wewnętrzne regulacje dotyczące emisji reklam, treści i produktów dostosowanych do najmłodszych - podano w komunikacie.

W ostatnim czasie WP dołączyła też do programu „Stacja Galaxy. Bezpieczne miejsce w sieci” organizowanego przez firmę Samsung, w którym edukuje młode pokolenie o tym jak mogą wykorzystywać wszystkie zalety internetu, jednocześnie chroniąc swoje bezpieczeństwo i prywatność.

Autor: PP

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas