Nadawany w Jedynce program publicystyczny "Bronisław Wildstein przedstawia", ma po zmianie emisji na inny dzień i późniejszą godzinę, znacznie mniej widzów, ale minimalnie poprawił swój udział w rynku.
Od początku marca br. przez cztery tygodnie program Bronisława Wildsteina emitowany był we czwartki ok. 22.30. Odcinki te obejrzało średnio 900 tys. widzów przy udziale w rynku wynoszącym 9,28 proc. w grupie 4+ i tylko 5,86 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla Wirtualnemedia.pl.
Pod koniec marca zdecydowano, że audycja od kwietnia zostanie przeniesiona na środy i pokazywana będzie między 23.30 a 0.00. Jak tłumaczył wtedy Tomasz Rudomino, wówczas p.o. członek zarządu TVP, powodem tej decyzji był fakt, iż program zaniżał udział Jedynki w czwartkowym paśmie.
Jak pokazują dane telemetryczne, trzy odcinki programu Wildsteina wyemitowane już w nowym paśmie, miały co prawda znacznie niższą widownię niż w marcu (wyniosła ona bowiem 370 tys. osób), ale osiągnęły lepszy udział w rynku. W grupie 4+ wyniósł on bowiem 9,73 proc., a w grupie komercyjnej - 8,54 proc.
Nadal jednak TVP 1 w czasie emisji programu "Bronisław Wildstein przedstawia" zajmuje ostatnie miejsce pod względem gromadzonej widowni wśród czterech czołowych polskich kanałów. Liderem pasma jest TVN, nadający wtedy filmy fabularne, oglądane przez 1,71 mln widzów. Drugie miejsce zajmuje Polsat (gł. "Najśmieszniejsze momenty świata", "Moment prawdy"; 610 tys.), a trzecie - TVP 2 ("Warto rozmawiać", filmy; 450 tys.).
Oglądalność programu "Bronisław Wildstein przedstawia"
po zmianie pasma
Widownia konkurencyjnych stacji w czasie emisji audycji
Zobacz tabelę