Telewizja 2015-09-07
5

Większy udział kanałów Telewizji Polskiej i Grupy Polsat, Grupa TVN ze spadkiem

Telewizja Polska w sierpniu 2015 roku zanotowała najwyższy łączny udział swoich kanałów na rynku telewizyjnym. Zaś na czele grupy komercyjnej znalazła się Telewizja Polsat.

Łączny udział wszystkich kanałów Telewizji Polskiej w sierpniu 2015 roku wyniósł 29,36 proc. To o 1,66 proc. więcej niż w sierpniu 2014 roku - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Udział wszystkich stacji Grupy Polsat w analizowanym okresie wyniósł 21,98 proc., czyli o 3,88 proc. więcej niż rok wcześniej. Dało to jej drugą lokatę w zestawieniu.

Z kolei trzecie miejsce zajęła Grupa TVN, której łączny udział uplasował się na poziomie 20,09 proc., o 2,48 proc. mniejszym niż w sierpniu 2014 roku.

Warto dodać, że łączny udział wszystkich trzech grup głównych telewizji uplasował się na poziomie 71,43 proc. Był on o 1,12 proc. wyższy niż w analogicznym okresie ub.r.

Zobacz tabelę


W grupie komercyjnej największy łączny udział wśród głównych nadawców miała już Grupa Polsat, której wynik w sierpniu 2015 roku to 24,56 proc., czyli o 5,82 proc. więcej niż w sierpniu 2014 roku.

Drugą pozycję zajęła Telewizja Polska. Jej kanały w tej grupie wiekowej w zeszłym miesiącu miały łącznie 22,44 proc. udziału po spadku o 0,75 proc. Na trzeciej lokacie uplasowała się Grupa TVN, której wynik w sierpniu br. wzrósł o 0,95 proc. do 21,30 proc.

Łączny udział Grupy Polsat, TVP i TVN wyniósł tutaj 68,30 proc. po wzroście o 2,06 proc.

Zobacz tabelę

Autor: Michał Kurdupski

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (5) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas