W kwietniu br. na pozycję lidera oglądalności wśród programów informacyjnych awansowały „Fakty”, które wyprzedziły „Teleexpress” i „Wiadomości”. Dziennik TVN jako jedyny odnotował wzrost oglądalności, a najwięcej widzów stracił serwis TVP1.
„Fakty” TVN w kwietniu 2016 roku oglądało średnio 3,07 mln widzów, co zapewniło stacji 24,72 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis zyskał 4,19 proc. widzów, czyli 123 tys. oglądających, a jego udział poszedł do góry z 23,21 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu, a dziennik ten na pozycję lidera awansował z miejsca trzeciego.
Warto dodać, że średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 Biznes i Świat w zeszłym miesiącu wyniosła 3,21 mln widzów, co przełożyło się na 25,91 proc. udziału. Było to o 4,13 proc. mniej, niż w kwietniu 2015 roku (wówczas serwis nadawano też w TVN24).
Drugą lokatę zajął „Teleexpress” TVP1. Widownia tego dziennika zmniejszyła się o 15,11 proc. (505 tys. osób) do 2,84 mln oglądających. Udział „Teleexpressu” w TVP1 w rynku zmalał z 33,70 proc. do 30,13 proc.
Natomiast na ostatnie miejsce podium (z pozycji lidera) spadły „Wiadomości” TVP1. Ich oglądalność zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 21,94 proc. (753 tys. widzów) i w kwietniu 2016 roku wyniosła ona 2,68 mln osób. Z kolei udział „Wiadomości” spadł do poniżej 20 proc. - wyniósł on 19,84 proc., czyli był najniższym miesięcznym wynikiem w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce (rok wcześniej było to 24,67 proc.).
![]() |
„Wiadomości” po zmianach straciły widzów i zaczęły przegrywać z „Faktami” (dane tydzień po tygodniu)
|
Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 1,98 mln osób, po spadku o 10,81 proc. Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News oraz Polsatu News 2. Łącznie zatem „Wydarzenia” na trzech stacjach w kwietniu br. oglądało 2,13 mln widzów, czyli o 10,20 proc. mniej, niż przed rokiem.
Natomiast wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 poszedł w dół o 3,79 proc. do 1,27 mln widzów.
![]() |
Nielsen nie przekaże TVP kodów pocztowych osób z panelu telemetrycznego. „Umowy z respondentami”
|
![]() |
Dyrektor TVP1: „Wspaniałe stulecie” oddechem przed „Wiadomościami”, „Świat się kręci” wzmocni pasmo popołudniowe
|
- 1
- 2