Reklama 2012-08-03
0

W tym roku o 7,4 proc. wzrosną globalne nakłady na reklamę

W 2012 roku globalne wydatki na reklamę zwiększą się o 7,4 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym i sięgną ponad 542 miliardów dolarów.

Taką prognozę, uwzględniającą broszury, internet, czasopisma, przestrzeń mobilną, prasę codzienną, outdoor, radio i telewizję przedstawiła firma eMarketer.

Według analityków, w roku 2013 tempo wzrostu globalnego rynku reklamy zwolni do 6,4 proc. Najszybciej mają się rozwijać Ameryka Łacińska oraz region Azji i Pacyfiku, a także Europa Wschodnia.

eMarketer szacuje, że o 21,3 proc. wzrosną w bieżącym roku globalne nakłady na reklamę internetową. Dla porównania, w roku ubiegłym odnotowano wzrost o 21,1 proc.

Z kolei wydatki na reklamę w sieci mobilnej mają w tym roku zwiększyć się o 62 proc., do 6,43 miliarda dolarów. Sektor ten wciąż jednak odpowiada za niewielką część całego globalnego rynku reklamy - w zeszłym roku było to mniej niż 1 proc.


 

Autor: km

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Strona Główna Newsletter