Medialny koncern Vivendi zapowiedział wprowadzenie nowej wersji aplikacji Dailymotion. Platforma skupi się na treściach premium pochodzących od zewnętrznych wydawców wśród których są Universal Music Group, CNN i Vice. Start przewidziano na początek lipca 2017 roku.
Udostępnienie nowej wersji serwisu Dailymotion jest realizacją wcześniejszych zapowiedzi ze strony Vivendi z kwietnia br.
Dailymotion to serwis internetowy umożliwiający prezentację filmów, wideoklipów lub własnych mini produkcji w internecie, założony we Francji w 2005 r. jako odpowiedź na serwis YouTube.
Dailymotion jest dostępny w 18 różnych językach i 35 zlokalizowanych wersjach (w tym także w polskiej). Od 2015 r. właścicielem Dailymotion za kwotę ponad 240 mln dol. jest francuski koncern Vivendi, który teraz zapowiedział nową odsłonę tej platformy.
Teraz w oficjalnym komunikacie Vivendi zdradziło, że odświeżona edycja serwisu pojawi się w postaci aplikacji dla systemów iOS oraz Android 5 lipca br. we Francji, o od 25 lipca globalnie.
Vivendi nie ukrywa, że chce nieco zmienić charakter Dailymotion. Stworzona obecnie wersja pozwoli nie tylko na dzielenie się treściami przez użytkowników – będzie też kanałem na którym pojawią się wysokiej jakości materiały premium pochodzące od zewnętrznych nadawców. Wśród nich znajdą się m.in. Universal Music Group, CNN i Vice.
Treści emitowane na Dailymotion mają dotyczyć 4 głównych kategorii: newsów, sportu, muzyki i szeroko pojętej rozrywki.
Vivendi dość enigmatycznie zapowiada, że zamierza wprowadzić model płatnych subskrypcji, nie wiadomo jednak dokładnie jaka część oryginalnych produkcji przygotowanych na potrzeby Dailymotion znajdzie się w ogólnodostępnej ofercie, a jaka zostanie zamknięta w płatnej wersji platformy.
W komunikacie Maxime Saada, szef Dailymotion zapowiada też zmiany w polityce reklamowej serwisu. Oferta dla reklamodawców ma zawierać nowe formaty i formaty rozliczeń bardziej korzystne dla marek.