Telewizja 2022-12-02
6

Viaplay z większym studiem w Warszawie: 12 kabin komentatorskich

Warszawskie studio Viaplay, fot. materiały prasowe Warszawskie studio Viaplay, fot. materiały prasowe

Warszawskie studio platformy streamingowej Viaplay zostało powiększone, m.in. w związku z powiększeniem oferty transmitowanych rozgrywek. Studio przygotowała spółka zależna ATM Grupy we współpracy z Twenty4Seven.

Obecnie w przestrzeni studyjnej Viaplay w Warszawie znajdują się dwa studia telewizyjne z reżyserkami wizji i dźwięku, 12 kabin komentatorskich wraz z 6 reżyserkami dźwięku oraz newsroom. Całe centrum wyposażone jest w najnowsze rozwiązania technologiczne z zakresu audio, video i przesyłania danych.

System telewizyjny oparto o najpopularniejsze obecnie technologie i sygnały wideo w standardzie HD-SDI. Są one multipleksowane w technologii TDM. Łączność i dźwięk oparto o dostępne techniki IP - AES67/Ravena/Dante ze względu na uwarunkowania interoperacyjne. Wymiana strumieni medialnych oraz współdzielenie plików korzysta z mechanizmów ekosystemu firmy EVS.

Za rozbudowę studia odpowiadała spółka ATM System należąca do ATM Grupy. Przy wdrożeniu rozwiązań technologicznych współpracowała z firmą Twenty4Seven.

- Kluczem w wyborze była elastyczność konfiguracji, łatwa skalowalność oraz zdolność do współpracy pod kontrolą przyjaznego i wydajnego broadcast managera. Wraz z dyrekcją techniki ATM System zdecydowaliśmy się na EVS EMI Cerebrum (dawniej Axon), to on współpracując z routerem rozproszonym Riedel-Micron oraz mikserami video EVS DYVI, zapewnia kręgosłup systemu produkcyjnego - wylicza Bartosz Paprocki, pełniący funkcję CBDO w Twenty4Seven.

Viaplay w marcu zdrożeje

Na koniec czerwca br. z Viaplay korzystało o 5,549 mln płacących użytkowników, co wobec 3,287 mln rok wcześniej oznacza wzrost o 69 proc. Tylko w minionym kwartale platforma pozyskała 766 tys. subskrybentów, z czego 459 tys. w krajach skandynawskich, a 307 tys. na pozostałych rynkach: w Polsce, Holandii i krajach bałtyckich.

Natomiast w trzecim kwartale br. liczba subskrybentów Viaplay wzrosła o 879 tys. do 6,428 mln, z 685 tys. pozyskano poza Skandynawią. W Polsce, tak samo jak w Holandii, liczba klientów przkroczyła milion.

W sierpniu poinformowała, że z początkiem marca 2023 roku miesięczna opłata wzrośnie 34 do 55 zł. Jednocześnie wprowadziła roczny pakiet kosztujący 399 zł, czyli 32,25 zł miesięcznie. Nowy pakiet można wykupić do końca grudnia. - Nieustannie inwestujemy w rozwój serwisu streamingowego Viaplay by spełniać wysokie oczekiwania naszych klientów, dlatego też nasza oferta jest odpowiednio dostosowywana - tłumaczyło portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Viaplay.

Autor: tw

Więcej informacji: Viaplay, ATM Grupa

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad miliona czytelników
KOMENTARZE (6) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas