“Uwaga!” to najpopularniejszy codzienny magazyn interwencyjny, który ogląda w 2011 r. ponad 3 mln widzów. Rok wcześniej liderem był nadawany w TVP 1 “Celownik”, który sporo stracił. Wzrost odnotowała “Interwencja”.
Z przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl danych Nielsen Audience Measurement za okres od 1 stycznia br. do 20 kwietnia br. wynika, że średnia oglądalność “Uwagi!” TVN wyniosła w tym czasie 3,18 mln widzów, co dało stacji 20,15 proc. udziału w grupie 4+ i 19,93 proc. w 16-49. Program zanotował niemal taką samą widownię jak w analogicznym okresie ub.r. (miał wtedy 3,19 mln oglądających). Emitowany jest codziennie ok. godz. 19.45.
Na drugim miejscu znalazł się “Celownik”, który nadawany jest w TVP 1 w dni robocze o 16.45. Śledzi go 1,97 mln osób, co daje stacji 20,54 proc. udziału w 4+ i tylko 12,83 proc. w 16-49. Rok wcześniej magazyn zaczynał się po “Teleexpressie” (o 17.20) i miał aż 3,38 mln oglądających, a jego udział wynosił niemal 30 proc.
Wzrost widowni odnotowała tylko trzecia w zestawieniu “Interwencja”, którą oglądać można w Polsacie od poniedziałku do piątku o 16.10. Obecnie jej oglądalność to 1,64 mln widzów, podczas gdy rok wcześniej było to 1,4 mln. Udział tego programu poszedł do góry z 16 proc. do 18,34 proc. (dane dla grupy 4+).
Zobacz tabelę
Najpopularniejszy w tym roku odcinek “Uwagi!” zgromadził 4,2 mln widzów, “Celownika” - 2,77 mln , a “Interwencji” - 2,1 mln.
“Uwaga!” przegrywa z “Wiadomościami”, a Interwencja” z Modą na sukces”
TVN podczas emisji “Uwagi!” zajmuje drugie miejsce w rynku. Stacja przegrywa jedynie z Jedynką, która nadaje wówczas końcówkę “Wiadomości” i “Sport”, co daje jej 30,47 proc. udziału wśród wszystkich widzów.
Jedynka w paśmie “Celownika” także jest druga. Wyprzedza ją Polsat, emitujący wówczas docu-crime “Malanowski i partnerzy”. Stacja ta notuje wtedy 23,82 proc. udziału.
Również Polsat jest wiceliderem rynku, gdy nadaje “Interwencję”. Magazyn przegrywa jedynie z nadawaną w TVP 1 “Modą na sukces”, którą w tym czasie śledzi co czwarty widz telewizji w Polsce.
Zobacz tabelę
Wpływy reklamowe “Interwencji” wzrosły najbardziej, “Celownik” stracił
Najbardziej dochodowym programem interwencyjnym jest “Uwaga!”, która jednak w przeciwieństwie do jej konkurentów nadawana jest codziennie. Wpływy z reklam emitowanych przez i po tym magazynie wyniosły w okresie od 1 stycznia do 20 kwietnia br. 25,4 mln zł, czyli o 9,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazła się “Interwencja” z wpływami na poziomie 8,2 mln zł (wzrost o 23,5 proc.), zaś “Celownik” przyniósł z reklam 6,8 mln zł, co oznacza spadek o 6 proc. (dane cennikowe netto, bez rabatów). Żaden z tych magazynów nie jest przerywany reklamami.