Reklama 2025-03-20
1

Unilever stawia na marketing w social media. 20 razy więcej influencerów

fot. materiały prasowe fot. materiały prasowe

Koncern Unilever, do którego należą m.in. takie marki, jak Dove, Rexona czy Axe przeznaczy połowę swojego budżetu reklamowego na media społecznościowe i będzie współpracować z 20 razy większą liczbą influencerów w ramach swojej nowej strategii „influencer-first” - zapowiedział nowy CEO koncernu Fernando Fernandez. 

Zapowiedź ta jest jedną z pierwszych ważnych decyzji Fernando Fernandeza od czasu, gdy zastąpił poprzedniego CEO Heina Schumachera na początku tego miesiąca.

Inwestycje Unilevera w influencer marketing wzrosną z około 30 proc. do 50 proc. całkowitych wydatków reklamowych firmy.

– Wiadomości marek pochodzące od korporacji są podejrzanymi wiadomościami – twierdzi nowy dyrektor generalny koncernu. Fernandez uważa, że ​​strategia stawiająca na influencerów sprawi, że Unilever stanie się bardziej wiarygodny dla konsumentów.

W wywiadzie dla Warrena Ackermana, szefa badań europejskich dóbr konsumpcyjnych w Barclays, Fernandez powiedział, że „dziś marki – z definicji i domyślnie – spotykają się ze sceptycyzmem, gdy ich komunikaty pochodzą bezpośrednio od korporacji”.

– Tworzenie systemów działań marketingowych, w których inni mogą mówić w imieniu Twojej marki na dużą skalę, jest niezwykle ważne. Influencerzy, gwiazdy, użytkownicy TikToka – to są głosy, które mają znaczenie” – dodał.

Influencerzy kluczowi w promocji marek

Fernandez, ekonomista z Uniwersytetu w Buenos Aires, który dołączył do Unilever w 1988 r., wskazał influencerów, opiekunów treści i pracowników służby zdrowia jako kluczowe kanały promocji marek koncernu  w lokalnych regionach.

Rozwinął swoją wizję lokalnego zaangażowania konsumentów. – W Indiach jest 19 000 kodów pocztowych, a w Brazylii 5764 gminy. Chcę, żeby w każdym z nich był przynajmniej jeden influencer. W niektórych chcę 100. To znacząca zmiana – powiedział.

CEO Unilevera dodał, że będzie to wymagało „maszynowego podejścia do tworzenia treści – zupełnie innego od tego, co firma robiła w przeszłości. – Sztuczna inteligencja odegra w tym kluczową rolę – dodał. 

Unilever już zrobił furorę w przestrzeni influencerów. W 2023 r. nawiązał współpracę z TikTokiem , aby uruchomić dedykowane serie treści i aktywacje programów, które zostaną umieszczone w centrum treści #CleanTok, które w pierwszym roku zostało wyświetlone ponad 98,5 miliarda razy.

Koncern wprowadza zmiany w strategii marketingowej nie tylko w odpowiedzi na zmiany w zwyczajach konsumpcji mediów i wdrażaniu technologii, ale też w nadziei na przyspieszenie wzrostu rynku, który nie osiągnął zakładanego poziomu w 2024 r. Podczas gdy sprzedaż wzrosła o 4 proc. rok do roku w IV kw., było to poniżej oczekiwanego wzrostu o 4,1 proc.. Całoroczna sprzedaż bazowa wzrosła o 4,2 proc., poniżej oczekiwanego poziomu 4,3 proc.

Unilever jest obecny w 190 krajach, w portfolio ma takie marki, jak Axe (Lynx), Ben & Jerry's, Lifebuoy, Lux, Magnum, Omo, Rexona, Sunlight, Sunsilk i Wall's (Heartbrand).

Fernandez został mianowany CEO w marcu. Wcześniej Fernando był CFO od stycznia 2024 r. i prezesem Beauty and Wellbeing, jednego z najszybciej rozwijających się biznesów Unilever. 

 

Autor: Beata Goczał

praca.wirtualnemedia.pl

Dotrzyj do ponad dwóch milionów czytelników
KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ
<WRÓĆ NA PRACA
Praca Strona Główna Newsletter